Priemgetal ritme

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Priemgetal ritme

Heej,

Ik vroeg mij af of er iets was wat betreft het ritme van priemgetallen.

Ben er al een tijdje mee bezig en heb vanmiddag dus gevonden hoe het ritme is voor elke priemgetal.

Het begint met getal 2 en kan dan steeds verder. als ik de priemgetallen tot 100 heb berekent kan ik alle priemgetallen t/m 200 berekenen en met die kan ik tot 400 en zo on.

Het is niet een forumle van ik wil het 100e priemgetal maar telkens het opvolgende priemgetal.

Mag dit dan als formule gezien worden of toch niet?

Gr, Niels

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Priemgetal ritme

Mag dit dan als formule gezien worden of toch niet?
Tuurlijk kun je dit als formule zien, maar het is niet zo spectaculair. Er zijn nog formules die, gegeven alle vorige priemgetallen, zie bv hier

Misschien kun je het hier eens plaatsen? Heb je er ook een bewijs voor?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 5

Re: Priemgetal ritme

Bewijs is opzich nog wel te realiseren aangezien het vrij logisch is. ben op dit moment een programma aan het schrijven die de formule Gebruikt om te kijken hoe snel het is als ik alle primes tot 1000 ga berekenen en tot 10000

Dan kijken hoe snel het op de brute force manier gebeurt om een vergelijk te hebben van het snelheidsverschil.

Berichten: 123

Re: Priemgetal ritme

nielskool schreef:Het is niet een forumle van ik wil het 100e priemgetal maar telkens het opvolgende priemgetal.

Mag dit dan als formule gezien worden of toch niet?


Welke methode gebruik je dan?
"Simplicity does not come of itself but must be created."

Berichten: 5

Re: Priemgetal ritme

Door elk voorgaande priemgetal in een ritme te stoppen en elke keer als er een nieuw priemgetal is het ritme aanpassen, nouja niet elke keer maar elke keer dat we op het dubbele komen van waar we begonnen.

Reageer