5 maanden na bevalling weer zwanger willen worden.

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

5 maanden na bevalling weer zwanger willen worden.

Ik zit met het volgende: ik ben 5 maanden geleden bevallen van een super lieve en gezonde zoon. Mijn man en ik willen dolgraag in de toekomst een 2e kindje. Nou wilt mijn man dit het liefst zo snel mogelijk al. Hij en zijn broer schelen slechts 11 maanden. Dit heeft hij altijd als zeer plezierig ervaren. Hij heeft ook een erg hechte band met zijn broer.

Nou wil ik in de toekomst absoluut ook graag een tweede maar ik twijfel heel erg of ik nu al aan toe ben. Ik merk dat ik sinds mijn bevalling erg emotioneel ben en niet altijd even goed in mijn vel zit. Ik heb een drukke baan (4 dagen in de week) en weet echt niet waar ik goed aan doe. Ik houd heel veel van mijn zoon maar ik heb ook absoluut momenten dat ik mijn rust mis (als hij s'nachts wakker wordt bv).

Maar ik heb ook mijn momenten dat ik ook graag nu al een tweede kabouter wens. Zeker op dagen als ik heel erg van mijn zoon geniet. Het raare is dat ik een soort van jalours word als ik hoor dat iemand zwanger is.

Wie heeft er advies voor mij, want ik heb zulke tegenstrijdigen gevoelens.

Groet,

Dana

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: 5 maanden na bevalling weer zwanger willen worden.

Dana, ik vrees dat je hier helemaal niet op de juiste plek zit voor jouw vraag...

Bovenaan elk berichtje kan je het volgende lezen:
Het is op Wetenschapsforum niet toegestaan (medische) persoonlijke problemen te bespreken. Zie ook de Bijsluiter en FAQ van dit forum.
En ik vrees dat dit ook hier van toepassing is...

Niemand kan jou zeggen wat jij moet doen. Enkel jij kan dat. Ook jouw man kan niet aangeven wat jij het liefste zou willen, al kan hij wel aangeven wat hij het liefste zou hebben. Het enige wat jij kan doen is tijd nemen om stil te staan bij jouw vraag wat jij echt wil (los van wat anderen willen of anderen vinden dat jij moet doen).

Een forum is helemaal geen plaats om op zo'n complexe zaken in te gaan. Omdat een forum veel te oppervlakkig is daarvoor: ik ken jou helemaal niet en het enige wat je hier geeft zijn enkele regeltjes tekst waaruit ik of een ander zou moeten uit opmaken wat jij wil. Terwijl jij er ook niet uit geraakt... Wat ik belangrijk vind in het leven hoeft helemaal niet hetzelfde te zijn als wat jij belangrijk vindt in het leven. Dus, wie ben ik dan om te zeggen wat jij zou moeten doen??

Vandaar, het enige advies dat ik je kan geven:

(1) Richt je niet op een forum om een antwoord te krijgen op jouw vraag!

(2) Probeer er zelf bij stil te staan wat jij écht wil. Neem er de tijd voor.

(3) Stel je even voor dat jouw man liever zou hebben dat je nog wat wacht met kinderen, welk gevoel zou dat bij jou oproepen? Wat betekent dit antwoord voor jou?

(4) Het is helemaal niet raar dat je de ene dag zin hebt om terug zwanger te zijn en de andere dag niet, naargelang de situatie waarin je je bevindt of hoe goed jij je voelt. De vraag is dan of dit wel of niet als een belemmering aanvoelt om terug zwanger te worden.

(5) Rationeel opsommen wat de voor- en nadelen zijn van nu terug zwanger te zijn: schrijf de puntjes even uit, maak er een lijstje van en probeer ze tegen elkaar af te wegen. Wat zijn de voor- of nadelen van nog even te wachten daarmee? Schrijf dit ook eens uit.

(6) Hoe groot is de zekerheid dat er een goede band zal zijn tussen 2 kinderen als ze maar enkele maanden van elkaar verschillen? Hoe zit dat als ze wat meer van elkaar verschillen? Wat bepaalt volgens jou of dit zo zal zijn: het leeftijdsverschil, of zijn er nog andere zaken?

(7) Praat er liever over met mensen die jou goed kennen, eventueel jouw huisarts, in plaats van virtueel met mensen die jou helemaal niet kennen. Maar probeer ook in die gevallen zelf te beslissen en anderen niet te laten beslissen in jouw plaats. Anderen kunnen eventueel helpen om jou jouw prioriteiten te laten formuleren, om te helpen formuleren wat jij belangrijk vindt (maar niet om daaruit een besluit te trekken).

(8) Eénmaal je echt weet hoe jijzelf (niet jouw man ed.) er tegenover staat, dan kan je je afvragen of dit in overeenstemming is met wat jouw man wil. Als dat het geval is, dan is het eenvoudig. Is dat niet het geval, dan dien je af te wegen, eventueel samen met jouw partner, wat je ermee doet. Dan kunnen jullie dezelfde (bovenstaande) vragen gaan stellen.

Veel succes! ;)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: 5 maanden na bevalling weer zwanger willen worden.

En derhalve zal dit topic dan ook op slot gaan.
"Meep meep meep." Beaker

Gesloten