Civiele techniek

Reageer
Berichten: 11

Civiele techniek

Hallo forumleden,

Dit jaar zit ik in de 6de dus dat betekend dat als het goed is ik volgend jaar ga studeren.

Wat mij het meest aanspreekt is civiele techniek. Alleen is het zo dat ik niet bij de beste van de klas hoor op het gebied van wiskunde of natuurkunde. Ik heb dit jaar nog geen cijfer gehaald voor deze vakken maar ik ben overgegaan met een 6,4 voor wiskunde B en een 6,6 voor natuurkunde. Gaat dit problemen opleveren?

Ik heb het profiel N&G met aardrijkskunde en Duits en dus wiskunde b. ik vroeg mij ook af of een van de andere vakken uit mijn profiel handig zijn voor deze studie.

gr Ruben

Berichten: 2

Re: Civiele techniek

Ruubdude schreef:Hallo forumleden,

Dit jaar zit ik in de 6de dus dat betekend dat als het goed is ik volgend jaar ga studeren.

Wat mij het meest aanspreekt is civiele techniek. Alleen is het zo dat ik niet bij de beste van de klas hoor op het gebied van wiskunde of natuurkunde. Ik heb dit jaar nog geen cijfer gehaald voor deze vakken maar ik ben overgegaan met een 6,4 voor wiskunde B en een 6,6 voor natuurkunde. Gaat dit problemen opleveren?

Ik heb het profiel N&G met aardrijkskunde en Duits en dus wiskunde b. ik vroeg mij ook af of een van de andere vakken uit mijn profiel handig zijn voor deze studie.

gr Ruben
Ik heb de fout gemaakt door mijn eigen kwaliteiten te onderschatten. Stond een 6.4 voor Wiskunde B op het middelbaar en haalde voor het eerste wiskundevak op TU plotseling een 9. Achteraf twijfel ik dus nu of ik gewoon toch niet beter Lucht en Ruimtevaart had kunnen doen, wat ik eigenlijk had willen kiezen. Ik doe op dit moment Biomedische Technologie. Daarnaast is Civiele Techniek ook niet een van de lastigste technische studies.

Dus cijfers op middelbaar zeggen niet alles, hoeveel doe je er op dit moment voor en heb je zélf het idee dat je beter kan? Zo ja, maak je totaal geen zorgen. Zo niet, als het is wat je wil, gewoon doen en kijken waar het schip strand.

Met hard werken kom je een eind

Reageer