Reacties in steunpunten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 25

Reacties in steunpunten

Beste,

Onlangs heb ik via dit forum een schema gevonden met alle formules voor het bepalen van het Maximale moment onder verschillende belastingen.

Heeft er iemand soort gelijk schema, maar dan niet voor het Maximale moment te bepalen, maar voor de reacties in de steunpunten?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten, Glenn

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Reacties in steunpunten

Linkje aub naar dat schema? want dat zegt me niets...

aangaande de steunpuntreacties, is het niet evenveel werk om dit uit te rekenen? Basic wiskunde, en duurt ook geen eeuwen... Ik betwijfel of je dit sneller kunt doen als op de klassieke methode...

Berichten: 25

Re: Reacties in steunpunten

Hier is het schema dat ik via het forum heb verkregen.

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?a...ost&id=5643

Glenn

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Reacties in steunpunten

Waarvoor dank - inderdaad, Oktagon (?) heeft dat laatst op het forum gezet, maar ik ben er quasi zeker van dat het voor de andere kolom (doorbuiging) was... Maar zeker en vast, je kunt daarmee ook gemakkelijk het moment bepalen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Reacties in steunpunten

In het boek Roark's formulas for stress and strain staan bladzijden vol met zulke tabellen, en daar staan inderdaad steunpuntreacties bij.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Reacties in steunpunten

Verplaatst naar constructie- en sterkteleer.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 119

Re: Reacties in steunpunten

Je kan beter de superpositie leren.

dan hoef je maar voor een aantal situaties vergeetmijnietjes te leren en kan je zelf altijd het maximaaal buigendmoment uitrekenen.
A person who never made a mistake never tried anything new

Make everything as simple as possible, but not simpler.

Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Reacties in steunpunten

Ja, maar dan zal je een benaderend maximaal buigmoment hebben.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer