Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Hallo,

Ik ga voor mijn profielwerkstuk het bloedsuikergehalte meten bij een aantal mensen, eerst nuchter en dan moeten ze iets eten waar veel koolhydraten in zitten (en weinig vet, want dat maakt de curve vlakker).

Ik dacht aan appeltaart, is dat een goede keuze?

En hebben jullie nog andere tips?

Groetjes, Femke

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Nee, er zit genoeg boter in een appeltaart. Ga eerder voor pasta (zonder saus) of rozijnen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 14

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Oke, maar volgens mij valt het wel mee hoeveel vet er in taart zit toch?

En ik ga het 's ochtends aan mensen op school geven dus pasta of rozijnen is niet echt handig... het moet ook wel een beetje iets lekkers zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Nee dat valt helemaal niet mee. Een appeltaart bevat relatief veel vet (bijna 20%) en vrij weinig koolhydraten. Maar goed, als je een excuus zoekt om mensen appeltaart te geven dan moet je dit gewoon doen. Wil je echter iemand veel koolhydraten geven dan kom je snel bij pasta uit. Alternatieven zoals zwarte bonen, lima bonen en pinto bonen zijn natuurlijk ook mogelijk.

Dat iets niet handig is maakt het niet minder waar.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 68

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Het feit dat je ze al zover kan krijgen dat ze met een lege maag naar school komen, wil misschien zeggen dat ze ook wel bereid zijn wat penne of boogjes naar binnen te werken.

Echter denk ik dat je een mooi effect zult krijgen met een dextro energy.

Of geef ze een glas zoete fruitdrank (dubbelfris etc.).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Suikerwater, alles voor de wetenschap ;)

Hou er rekening mee dat je mogelijk bij iemand een latente diabetes aantoont, waarbij je niet meer anoniem te werk kunt gaan. Overleg dit dus eerst met je begeleider.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 10

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Ik ben derde jaars biomedische wetenschappen en wij hebben dit meerdere malen gedaan.

Wij moesten op de nuchtere maag 2 droge witte bolletjes eten, een mars of een banaan.

En dan een voor, en meerdere nametingen doen.

Succes

Berichten: 1

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Hee!

Wij willen voor ons profielwerkstuk ook de bloedsuikerspiegel gaan meten bij onze proefpersonen, dmv een zelftest voor diabetici. Wij vragen ons af of het wettelijk is toegestaan dat wij dit testen, we mogen zelf officieel geen bloed afnemen. Nu gaat het hier om een eenvoudige test, en slechts 1 druppel bloed. Weet iemand of dit is toegestaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Profielwerkstuk voeding veel koolhydraten

Een zelftest, zoals het in de naam zit, mogen mensen zelf afnemen. men moet zich wel realiseren dat je hiermee zoals eerder vermeld latente diabetes aan zou kunnen tonen.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer