Wonen in Leuven!

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Wonen in Leuven!

Ik ga na mijn afstuderen misschien in Leuven wonen, in verband met een baan die ik kan krijgen in Brussel. Volgens mij zitten er nogal wat Leuvenaren hier op dit forum, en van hun zou ik graag te horen krijgen hoe het is om in die stad te wonen. Wat zijn de gezellige plekken, leuke stadsdelen, beste kroegen? En wat is een redelijke prijs voor een huurwoning daar? Kom maar op met anekdotes, persoonlijke meningen en alles wat je kunt bedenken!

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Wonen in Leuven!

Brinx schreef:Ik ga na mijn afstuderen misschien in Leuven wonen, in verband met een baan die ik kan krijgen in Brussel. Volgens mij zitten er nogal wat Leuvenaren hier op dit forum, en van hun zou ik graag te horen krijgen hoe het is om in die stad te wonen. Wat zijn de gezellige plekken, leuke stadsdelen, beste kroegen? En wat is een redelijke prijs voor een huurwoning daar? Kom maar op met anekdotes, persoonlijke meningen en alles wat je kunt bedenken!  

Alvast bedankt!
Leuven zelf is te duur om een appartmentje te kopen (zeker als je alleen woont). Ik zou uitkijken naar woningen in Herent en Kessel-Lo voor 450€/maand zijn daar al hele mooie ruimtes te huur. En Leuven zelf is maar een kwartiertje fietsen.

De beste plekjes in Leuven situeren zich in de buurt van het stadspark (uitgaansbuurt) en de Botanique (rust)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Reageer