Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

Japanse hologram: de nieuwe Lady Gaga?


Een Japans bedrijf heeft een futuristische stap gezet door een zingende hologram op tour te sturen. De virtuele popster – genaamd Hatsune Miku – treedt op diverse plaatsen met een echte liveband op. Aan het enthousiasme van haar publiek te zien, moeten echte zangers en zangeressen op hun hoede zijn. Kijk zelf maar.


<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>


...


Lees verder: http://www.scientias.nl/japanse-hologram-d...lady-gaga/19531


Bron: Scientias

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

Oh God... Het eerste dat bij me op kwam, is dat dit gewoon een hyperactieve en 3D-versie van Het meisje met de prei lijkt, maar dan met wat fanservice. Ik ben geen gigantische Gaga-fan, maar ze doet wel beter dan dat, hoor.


Zó nieuw is het trouwens ook niet: Gorillaz deden dit vijf jaar geleden al.


<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>


En ze zijn er ondertussen al van afgestapt, omdat ze meer wouden zijn dan gewoon een gimmick.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

De ingesloten youtube werkt niet. Hier de link: Video ... Gorillaz


Het bericht van Scientias vertelt alleen dat er een bewegend hologram op het podium staat; niet hoe ze dat gedaan hebben. Is het wel zo spectaculair als ze doen voorkomen? Is het niet een videomontage achteraf?


In het filmpje van "po pi po" ( ;) ), zie je bij 0:52, een grote matglazen wand op het podium staan. Is het die wand waarop ze een hologram projecteren? Maar hoe werkt dat dan?
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord ;) ... De glazen wand is inderdaad redelijk goed te zien in het eerste filmpje. Maar wat Ypsilon toont vind ik nog straffer. Ze spelen met diepte (2 wanden achter elkaar?) en opeens gaat een mannetje op een stoel zitten. Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Is dit allemaal projectie?


Verborgen inhoud
De Gorillaz zijn wel een stuk beter dan dit Japanse groepje ;)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

Ik heb ooit iets gelijkaardig gezien in een documentaire (science of the movies dacht ik). Meer dan een schuin hellend projectievlak heb je niet nodig om diepte te creëren.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

Ik heb die aflevering ook gezien. Staat niet op YouTube, maar ik denk dat je dit ding bedoelt:


<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>


Merk op dat de man die de demonstratie geeft vaak niet in de richting van de holografische projectie kijkt (omdat hij die niet ziet). Hij kijkt naar een beeldscherm dat zich onderaan bevindt onzichtbaar voor de toeschouwers.

Berichten: 2.504

Re: Japanse hologram: de nieuwe lady gaga?

Hatsune Miku bestaat best al lang en is een "idol" in Japan.


Vergelijkingen met Lady Gaga raken kant noch wal, vind ik.


Het originele uiterlijk:

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>


Voordeel van zo'n hologrammen is dat je ze de meest belachelijke danspasjes kan doen uitvoeren ;)


Vertaling en danspasjes die je plaatsvervangende schaamte doen voelen. Op en top Japans hiki stuff dus.


<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer