Cryptologie en priemgetallen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 60

Cryptologie en priemgetallen

Hallo allemaal!

Vandaag kregen we een les cryptologie en we zagen er heel kort dat priemgetallen worden gebruikt voor het beveiligen van belangrijke bankgegevens.

Nu ik vroeg me af als dat niet onverantwoordelijk is om heel belangrijke zaken, van gelijk welk domein, te beveiligen met wiskundige begrippen die tot nu toe nog onopgelost zijn. Stel dat er nu een groep mensen daar iets op vinden? Zouden die dan niet in staat zijn om de hele wereld plat te leggen? Nou ja het klinkt misschien allemaal naïf van me maar hopelijk kan hier iemand me daarover wat toelichten.

Alvast bedankt.

Marieke.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Cryptologie en priemgetallen

Verplaatst naar het wiskundeforum
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Cryptologie en priemgetallen

Nu ik vroeg me af als dat niet onverantwoordelijk is om heel belangrijke zaken, van gelijk welk domein, te beveiligen met wiskundige begrippen die tot nu toe nog onopgelost zijn. Stel dat er nu een groep mensen daar iets op vinden? Zouden die dan niet in staat zijn om de hele wereld plat te leggen? Nou ja het klinkt misschien allemaal naïf van me maar hopelijk kan hier iemand me daarover wat toelichten.
Klopt 100% wat je hier zegt, maar heb je een beter alternatief? ;)

Ik hou me al eventjes bezig met het kraken ervan, maar dat is nog niet zo simpel hoor...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer