Pws: planten en aspartaam/stevia

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Pws: planten en aspartaam/stevia

Hallo,

mijn PWS gaat over aspartaam. . Ik kan geen proeven op dieren doen en insecten zijn moeilijk te vinden rond deze tijd.

dus Nu wou ik aspartaam en het 'gezonde' stevia 'voeden' aan planten en kijken of ik er iets uit kan halen.

Ik heb nog maar 10 dagen, ontzettend stom van mij...

Maar nu de vragen:

1. Weet iemand toevallig een beter experiment? Mag alles zijn.

2. Stel ik ga door met dit experiment.

Welke planten zal ik nemen, welke planten zijn gevoellig, welke planten groeien snel?

3. Nemen planten wel zoetstofen op opgelost in hun water?

4. Is het beter om ze in het donker te laten groeien ( dan zullen hun reserve stoffen sneller aangesproken worden of niet?) of gewoon in het licht, zoals het hoort.

Bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Pws: planten en aspartaam/stevia

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Pws: planten en aspartaam/stevia

shotkeeper schreef:2. Stel ik ga door met dit experiment.

Welke planten zal ik nemen, welke planten zijn gevoellig, welke planten groeien snel?
op tien dagen inclusief afwerking? waterkers, met een hoop geluk......
3. Nemen planten wel zoetstofen op opgelost in hun water?
Over zoetstoffen weet ik niks, maar planten kunnen ook redelijk complexe gifstoffen opnemen via de wortels (zg systemische middelen zoals aldicarb)

http://toxipedia.org/display/toxipedia/Aldicarb
aldicarb.png
aldicarb.png (4.39 KiB) 508 keer bekeken
4. Is het beter om ze in het donker te laten groeien ( dan zullen hun reserve stoffen sneller aangesproken worden of niet?) of gewoon in het licht, zoals het hoort.
om een behoorlijke massastroom op gang te krijgen waarin vreemde moleculen kunnen worden meegesleurd lijkt me een proces van verdamping alleszins behulpzaam. Het aanspreken van reservestoffen niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Pws: planten en aspartaam/stevia

Jan van de Velde schreef:op tien dagen inclusief afwerking? waterkers, met een hoop geluk......

Over zoetstoffen weet ik niks, maar planten kunnen ook redelijk complexe gifstoffen opnemen via de wortels (zg systemische middelen zoals aldicarb)

http://toxipedia.org/display/toxipedia/Aldicarb

[attachment=6771:aldicarb.png]

om een behoorlijke massastroom op gang te krijgen waarin vreemde moleculen kunnen worden meegesleurd lijkt me een proces van verdamping alleszins behulpzaam. Het aanspreken van reservestoffen niet.
Beste jan,

Mijn dank is groot. Absoluut belangrijke info, die ik nodig had.

Daarnaast absoluut mentaal ook geholpen. Dat het misschien nog wel kan lukken.

Nog eens ontzettend bedankt.

Berichten: 1

Re: Pws: planten en aspartaam/stevia

Hallo,

We kwamen dit bericht tegen in onze zoektocht naar informatie over aspartaam.

Wij zijn op dit moment ook met ons profielwerkstuk bezig, en we hebben nu een dilemma.

We willen een experiment doen met aspartaam, maar dierproeven zijn geen optie. Nu weten we niet of aspartaam ook effect heeft op planten. Weet iemand of hier een onderzoek inzit? Shotkeeper, wat waren jouw bevindingen?

Reageer