Kort topic: telekinese

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 462

Kort topic: telekinese

Goededag, ik hou het kort. Ik heb veel beeldmateriaal gezien van telekinese, en een paar documentaires erover. Als sci-fi fan vond ik het erg interesant. Ik heb veel videos op youtube gezien (maar 90% van wat je op YT ziet is bullshit) en in de documentaires dat wetenschappers het onderzoeken of het echt is.

Mijn vraag is nu: Is het ooit wetenschappelijk aangetoond dat er mensen zijn die dit kunnen? Ik zou het geweldig vinden als het echt was maar dit klinkt heel erg irrationeel. Bij bepaalde theorieen word electromagnetisme opgeroepen en ook hersengolven. Word telekinese wetenschappelijk serieus genomen?

Als de theorie over hersengolven gaat, waarom geen hersenscan? Ik heb nergens gehoord 'Telekinese is echt bewezen' of 'telekinese is volkomen nep'. Ik probeer het optimistisch te zien, maar zonder enige verklaring lijkt het onderwerp telekinese langzaam dood te gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Kort topic: telekinese

Het café is bij uitstek de plaats om te praten over muziek, films, ... , desnoods over de laatste nieuwe outfit van Lady Gaga (hoewel we het WSF-café ook niet graag tot dát niveau zien afdalen) .

Telekinese echter is typisch een onderwerp is dat pseudowetenschappelijk aangepakt wordt, daarmee de wetenschap schaadt en dus tegen onze doelstellingen indruist. Ook in het WSF-café zien we daarom geen plaats voor esoterie en pseudowetenschap. Dergelijke onderwerpen zijn wetenschappelijk niet interessant en worden praktisch nooit wetenschappelijk behandeld.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten