Winkelwagen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 30

Winkelwagen

Dag allemaal

Ik ben bezig met een winkelwagen in elkaar te steken waarbij alle geselecteerde produkten bijgehouden worden in een sessie maar het tonen van de array op het scherm lukt me niet.

Er wordt een produkt geselecteerd en de produkt naam wordt gestopt in een sessievariabele session("produkt").

Wordt er een volgend produkt geselecteerd dan wordt het in dezelfde sessievariabele gestopt en de vorige wordt dus gewist.

Na elke selectie moet de produktnaam opgeslagen worden in een sessie-array omdat de pagina telkens gerefresht wordt.

Ik heb op het internet naar voorbeelden gezocht maar ik vind niets waar iets aan heb.

Weet iemand hoe ik dit (zonder fouten) moet aanpakken ?

Alvast bedankt.

Grt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Winkelwagen

Ik begrijp je probleem niet helemaal.

Je wil een lijst van producten bijhouden: kan je dan niet gewoon werken met een Collection werken?

Zie hier voor een voorbeeld.

Berichten: 30

Re: Winkelwagen

Xenion schreef:Ik begrijp je probleem niet helemaal.

Je wil een lijst van producten bijhouden: kan je dan niet gewoon werken met een Collection werken?

Zie hier voor een voorbeeld.
Dit is een mogelijk deel van de oplossing namelijk opslaan in een array of lijst van items.

Ik wil ze echter kunnen oproepen in een andere pagina of na refreshing (F5) van de pagina en dat kan alleen door ze in een sessie op te slaan.

Hoe kan ik nu deze collectie in een sessie opslaan en tonen ?

alvast bedankt

johannesen

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Winkelwagen

Ik heb zelf niet direct ervaring met websites programmeren, maar als je het op die manier wil doen dan denk ik dat je een server applicatie moet draaien. Pagina's die op zichzelf staan kunnen volgens mij geen informatie aan elkaar doorgeven, tenzij via een database.

Misschien vind je hier een antwoord: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/6c3yckfw.aspx

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Winkelwagen

Na elke selectie moet de produktnaam opgeslagen worden in een sessie-array omdat de pagina telkens gerefresht wordt.
Kan je niet gewoon je geselecteerde producten toekennen aan een nieuwe variabele? Bijv. 'Selectie_winkelwagen'. Iets in de vorm van:

Selectie_winkelwagen = Selectie_winkelwagen & VbCr & Nieuwe_Producten

Op die manier kun je de gegevens behouden en vervolgens uitschrijven in een MsgBox.
Ik wil ze echter kunnen oproepen in een andere pagina of na refreshing (F5) van de pagina en dat kan alleen door ze in een sessie op te slaan.
Bedoel je hier dat al je gegevens weg zijn wanneer je een ander sub procedure start? Indien je dit wil vermijden kan je de variabele declareren boven je sub procedure...Dus:

Dim Variable as integer

Sub Winkelwagen()

Dim ...

...

End Sub
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer