Maple vraagstuk

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Maple vraagstuk

Ik moet een bepaalde opdracht in Maple (14.0) uitvoeren, maar slaag er maar niet in. De opdracht is de volgende:



Oefening. Voer volgende bewerkingen uit in Maple

> restart: with(LinearAlgebra):

Definieer de volgende matrix A met 3 rijen en 3 kolommen.

> A:= Matrix(3,3,[[1,2,3],[5,6,7],[9,10,11]]);

Schrijf eerst een procedure met naam g waarin alle elementen van de matrix A vermenigvuldigd worden met een willekeurig getal n.

Voer vervolgens deze procedure 10 maal uit zodanig dat alle elementen van deze matrix achtereenvolgens vermenigvuldigd worden met de getallen 1 tot en met 10.

:

TIP Gebruik voor het tweede deel van je Maple code een “for” lus. Zie Maple help voor het gebruik van for lussen.



Het eerste deel ( A laten vermenigvuldigen met n ) lukt nog wel: dit is mijn geschreven code:

g:=proc(n)

local y;

y:= A*n;

end proc;

Maar wanneer ik heb geen idee hoe ik de "for"/lus code erin moet verwerken. Maple Help helpt in dit geval niet veel. Weet iemand wat de correcte code is voor de gehele opdracht?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Maple vraagstuk

verplaatst naar subforum programmeren
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Maple vraagstuk

Tip: nest je reeds geschreven code binnen de for-lus. De variabele van de for-lus (bv. i), gebruik je dan voor de n uit je reeds geschreven proc.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer