Philips hifi

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Philips hifi

Onze HiFi keten gaat na afsluiten in standby.

Maar blijkbaar zijn er verschillende standby mogelijkheden.

Graag had ik geweten waarmee je onderstaand verbruik kan vergelijken.

- stroomverbruik in werking: 67 W

- stroomverbruik in stand-by: < 12 W

- stroomverbruik in energiebesparende stand-by: < 1 W

Is dit een toestel dat veel verbruikt?

Berichten: 242

Re: Philips hifi

Lijkt mij niet zoveel mja wat moet je met de term 'veel'. Wil je het vergelijke met andere HiFi sets of met huishoudelijke elektrische apparaten in het algemeen..

Vanwaar je vraag? Als je energie wilt besparen dan heb ik slechts 1 tip:

Safe the environment en haal t stekkertje eruit dan verbruikt ie niks. Onthoud alle kleine beetjes helpen.
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Philips hifi

67 watt is vrij veel voor een hifi, maar niet onnatuurlijk hoog. 67 Watt is te vergelijken met een ouwerwetse nachtkastjelamp.

12 Watt is te vergelijken met? Een mobieltje oplader denk ik dan.

1 Watt is niet zoveel

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Philips hifi

12 watt in standby is veel. Dit kost je op jaarbasis ongeveer 25 euro aan elektriciteit.

Met de huidige technieken zou een apparaat niet meer dan 1 watt standbyverbruik mogen hebben.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Philips hifi

Zo'n energiebesparende modus ken ik wel. Mijn decoder met harde schijf heeft dat ook. Het verschil tussen wel en niet energiebesparend zit 'm met name in het opstarten van de harde schijf en het laden van het besturingsysteem (ja, dat hebben die dingen tegenwoordig ook). Bij "gewoon" standby is het apparaat binnen 1x knipperen met de ogen opgestart, met energiebesparing duurt het een seconde of 10-12. Ik kan me voorstellen dat een hifiset tegenwoordig ook een harde schijf heeft en die moet opstarten, met een kleine vertraging als gevolg.

Aangezien ik het niet erg vind om even een paar tellen te moeten wachten, gebruik ik altijd de energiebesparing.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Philips hifi

Met de huidige technieken zou een apparaat niet meer dan 1 watt standbyverbruik mogen hebben.
Met technieken uit de 19e eeuw zouden apparaten niet meer dan 0 watt mogen gebruiken als ze uitstaan! Maar dat wordt steeds zeldzamer en zeldzamer.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer