Golfsnelheid gitaarsnaar

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 8

Golfsnelheid gitaarsnaar

Mijn profielwerkstuk gaat over de gitaar en ik heb wat problemen met de formule voor de golfsnelheid van de gitaarsnaar. Deze is als volgt: v=wortel(spankracht/(massa/lengte))

Ik zou graag wat informatie over deze formule ontvangen, omdat ik niet helemaal begrijp hoe deze formule tot stand gekomen is. Mijn grootste vraag is eigenlijk waarom er sprake is van een wortelverband. Als iemand antwoord weet op deze vraag ben ik hem of haar daar erg dankbaar voor!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Golfsnelheid gitaarsnaar

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8

Re: Golfsnelheid gitaarsnaar

bedankt voor de link!

Ik begrijp er echter niet veel van ;)

De formule waaruit de formule van de golfsnelheid is afgeleid is voor mij te ingewikkeld.

Als ik het goed begrijp heeft het met uitwijkingen en diens verplaatsingen te maken, maar daar houdt het bij mij op. Zou iemand mij op een korte simpele manier kunnen uitleggen wat nou echt zorgt voor deze formule van de golfsnelheid? Ik hoef geen formules waaruit deze formule is afgeleid, maar alleen een uitleg. Ik zou dit zeer op prijs stellen!

Reageer