Folding vraag

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Folding vraag

Hallo

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil graag beginnen vouwen met mijn computer. Ik zie enorm veel informatie hier in dit forum staan, maar ik ontbreek enkele dingen. Ik heb alles juist ingesteld, denk ik toch. Het nummer van Wetenschapsforum als teamnummer en dat werkt en mijn gebruikersnaam gewoon ook QuarkSV genomen.

Is het noodzakelijk dat ik ook BOINC-manager installeer? Ik wil alleen maar folding@home draaien...

Als ik op het pictogram rechts onderaan klik da zie ik staat 40/2000. Ik veronderstel dat hij nu een eiwit vouwt? Of is hij nog bezig met iets op te halen? Want als ik de display klik, zie ik enkel een eiwit wat ronddraaien in 3D, maar geen info over welk eiwit precies, welke processor ik heb (ik meen dat dit er moet opstaan), wanneer hij klaar zal zijn... Dat staat er allemaal niet op. Terwijl ik (denk ik) alle stappen die hier op het forum stonden, doorlopen heb.

Kan iemand me vertellen of alles goed is, of doe ik iets onvolledig/verkeerd?

Mvg
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Folding vraag

Voor Folden is de BOINCmanager niet nodig. BOINC is een ander programma dan Folding@home, en het wordt niet aangeraden beiden op dezelfde PC te installeren/te draaien.

Dan wat betreft de afbeelding die je zit: de afbeelding in de FAQ is verouderd, in de nieuwste versie van Folding@home worden die gegevens NIET meer weergegeven. Echter, je kan ze nog wel achterhalen door in de log file te kijken.

Als het pictogram 40/2000 aangeeft, is folding inderdaad bezig, en je zal t.z.t. in de statistieken verschijnen.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 131

Re: Folding vraag

Je kan trouwens meer informatie over het eiwit die je aan het vouwen bent opzeken door op het FAH-icoontje te klikken met je rechtermuisknop -> status -> queue info, dan kijken bij project. Dat nummer typ je dan in onderstaande link in:

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/fahpro...IPswillbebanned
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: Folding vraag

Oké ik heb BOINC manager verwijdert en enkel Folding@Home draait nu, maar als ik mijn pc heropstart na een nacht dan begint hij terug van 0/2000 terwijl ik aan 80/2000 zat... Normaal zou hij toch in één keer naar 80/2000 moeten springen, nadat het programma een tijdje draait (dit las ik toch in de FAQ)? In de logfile zie ik dat het project nummer gelijk bleef, maar ik zie ook dat hij opnieuw begint met 0% 1% terwijl ik aan 4% zat?
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Berichten: 422

Re: Folding vraag

Dat is inderdaad niet normaal, zou je de logfile even kunnen posten?
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: Folding vraag

Aub, zie bijlage ;)

EDIT: heb ingesteld dat hij veel van m'n CPU mag gebruiken en m'n batterij gaat ook snel achteruit, dus dat blijkt te werken, maar er is idd iets mis. Het kan niet dat ik iedere dag opnieuw moet beginnen hé... Of een knop "opslaan" lijkt me ook nogal stom :P
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Berichten: 422

Re: Folding vraag

Hmm, ik kan niet met zekerheid stellen wat de oorzaak is... Ik zag wel 1 keer in je log staan dat je client niet goed werd afgesloten:
...[22:45:06] Completed 80000 out of 2000000 steps (4%)

--- Opening Log file [January 4 08:04:28 UTC]...
Normaal dient er dus nog een regel tussen te staan, iets in de aard van:
Folding@Home Client Shutdown.
Zou het kunnen dat je de client gisteravond niet manueel hebt afgesloten (rechtsklikken op icoontje => Quit)?
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: Folding vraag

Dat kan best inderdaad. Het zal waarschijnlijk daaraan liggen, bedankt. Hij staat al terug boven de 80 dus ik zal vanavond hem goed afsluiten en zien wat het morgen geeft ;) . Laat het weten als er nog iets verkeerd zou lopen.
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Folding vraag

Zou het kunnen dat je de client gisteravond niet manueel hebt afgesloten (rechtsklikken op icoontje => Quit)?
Op een stabiele computer is dat normaal gesproken zelfs niet nodig (hoewel ik het wel vrijwel altijd doe)

Ik zie wel dat hij, voordat hij de vorige keer begon, ergens een "unknown error" tegenkwam. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Als je dat nog een keer gebeurt kun je Folding beter deïnstalleren en opnieuw downloaden. Dan heb je misschein wat beschadigde software binnen (hikje op de lijn of zo)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: Folding vraag

Is het geen goed idee om de FAQ (handleiding) wat up te daten? Er staan nogal wat dode links in en 'verouderde' informatie (afbeeldingen, ...). Ik wil altijd wel een handje toesteken hierbij als dat kan.
Jan van de Velde schreef:Op een stabiele computer is dat normaal gesproken zelfs niet nodig (hoewel ik het wel vrijwel altijd doe)

Ik zie wel dat hij, voordat hij de vorige keer begon, ergens een "unknown error" tegenkwam. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Als je dat nog een keer gebeurt kun je Folding beter deïnstalleren en opnieuw downloaden. Dan heb je misschein wat beschadigde software binnen (hikje op de lijn of zo)
Ik zal zien wat het morgen geeft als ik hem opnieuw opstart. Nu staat hij op 280 000/2 000 000, zal hem nog laten draaien tot vanavond en dan hopelijk morgen zien dat hij mooi alles heeft "onthouden/opgeslagen" ;)
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Folding vraag

Is het geen goed idee om de FAQ (handleiding) wat up te daten? Er staan nogal wat dode links in en 'verouderde' informatie (afbeeldingen, ...). Ik wil altijd wel een handje toesteken hierbij als dat kan.
Nou, eerlijk gezegd, als je voor stukken uit zekere berichten betere teksten/links/recentere plaatjes etc hebt, zou ik het heel fijn vinden als je voor het betreffende stuk een nieuw stuk kunt schrijven. Als je die verbetering als nieuw bericht aan die FAQ toevoegt kan ik dat dan daarna vrij eenvoudig in de huidige FAQ vervangen.

(Het staat al lang op mijn to-dolijst om alles eens door te lopen en te herzien, maar het komt er niet van, dus bij voorbaat dank voor alle effectieve assistentie op dat gebied.)

Handigste werkwijze:
  1. quote de hele post waarin je iets wil verbeteren
  2. verwijder de quote-tags
  3. Pas aan wat er aangepast dient te worden
  4. Plaats dat bericht (dus als complete versie). (vermeld er graag het berichtnr van de oude versie bij, dat staat rechtsboven elk bericht vermeld, bijv bericht# 34)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: Folding vraag

Ik heb even een screenshot genomen van mijn Folding@Home-instellingen, ik gebruik mijn laptop (Windows 7), nu het examens zijn, enkel om snel eens iets op te zoeken. Dus heel kort wat internetten en dat is het zowat. Nu hij toch draait wil ik graag Folding@Home maximaal laten 'draaien'.

Processor: Intel Core i3 CPU 2.13GHz

Screenshots: zie bijlage!

Kan ik iets veranderen waardoor ik 'sneller' eiwit plooi? Nu doet hij (zie ik toch in de log-file) ca. 15min over 1%'tje.

Mvg
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Folding vraag

Kan ik iets veranderen waardoor ik 'sneller' eiwit plooi? Nu doet hij (zie ik toch in de log-file) ca. 15min over 1%'tje.
nee, tenzij je je cpu gaat overclocken, en dat zou ik niet doen. Als je langer bezig bent met een WU is dat vrijwel altijd een teken dat de wu ook meer punten gaat opleveren. Dus krijg daardoor niet het gevoel dat het allemaal niet opschiet.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Folding vraag

Kan ik iets veranderen waardoor ik 'sneller' eiwit plooi? Nu doet hij (zie ik toch in de log-file) ca. 15min over 1%'tje.


Toch even nuanceren...
  • Je kan je CPU niet sneller laten vouwen zoals Jan terecht zegt.
  • Indien je een geschikte GPU hebt (grafische kaart met recente nVidia of ATI chipset) kan je die laten vouwen en dan gaat het behoorlijk sneller.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: Folding vraag

sillyconmarc schreef:Toch even nuanceren...
  • Je kan je CPU niet sneller laten vouwen zoals Jan terecht zegt.
  • Indien je een geschikte GPU hebt (grafische kaart met recente nVidia of ATI chipset) kan je die laten vouwen en dan gaat het behoorlijk sneller.
Ik heb een recente nVidia, hoe kan ik dan mijn GPU mee laten vouwen? Is dit hetzelfde als "overclocken" waar Jan vdV over praat? Betekent dit dat mijn GPU ervoor gaat zorgen dat mijn CPU sneller gaat vouwen, of hoe werkt dat precies (hoef geen details hoor)?
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Reageer