Quote tabel

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Quote tabel

Gisteren kwam ik het volgende tegen; ik plaatste deze tabel.

<div style="line-height: 0px;"><table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="0" class="bbc">[tr][td] [/td][td]HSO4-[/td][td]Afbeelding[/td][td]H+[/td][td]+[/td][td]SO42-[/td][/tr][tr][td][ ]0[/td][td]1,413[/td][td] [/td][td]/[/td][td] [/td][td]/[/td][/tr][tr][td]Δ[ ][/td][td]-x[/td][td] [/td][td]+x[/td][td] [/td][td]+x[/td][/tr][tr][td][ ]ev[/td][td]1,413 -x[/td][td] [/td][td]+x[/td][td] [/td][td]+x[/td][/tr]</table>

Na enige tijd kwam ik tot de constatatie dat er een foutje in mijn redenering was geslopen. Bijgevolg wou ik de tabel 'quoten' en de wijzigen in rood aanbrengen. Hierbij liep het echter mis...

Wanneer je op de Quote knop drukt zie je onderstaande tekst in het antwoordvenster verschijnen.

Code: Selecteer alles

[chem]

<div style="line-height: 0px;"><table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="0" class="bbc">[tr][td] [/td][td]HSO4^-[/td][td]<->[/td][td]H+[/td][td]+[/td][td]SO4^2-[/td][/tr][tr][td][ ]0[/td][td]1,413[/td][td] [/td][td]/[/td][td] [/td][td]/[/td][/tr][tr][td]Δ[ ][/td][td]-x[/td][td] [/td][td]+x[/td][td] [/td][td]+x[/td][/tr][tr][td][ ]ev[/td][td]1,413 -x[/td][td] [/td][td]+x[/td][td] [/td][td]+x[/td][/tr]</table></div>

[/chem]
Blijkbaar zijn de [ table0 ] tags vervangen door, ik vermoed, de echt PhP code. Na even proberen blijkt dit enkel het geval te zijn wanneer je de 'table' tags gebruikt in combinatie met de [ chem ] tags. (Hier voorbeelden genoeg van table0 zonder 'chem tags')


Wat tevens ook opmerkelijk was is dat kleurencodes in de quote, in de tabel en binnen de [ chem ] tags genegeerd worden. Dit in tegenstelling tot vette opmaak. M.a.w. blijkt dit niet mogelijk te zijn:

Code: Selecteer alles

[quote]

[chem][table0]

[tr]

[td][color=#FF0000]getal1[/color][/td][td]getal2[/td]

[/tr]

[tr]

[td]getal3[/td][td]getal4[/td]

[/tr]

[/table0][/chem][/quote]
maar dit wel

Code: Selecteer alles

[quote][chem][table0]

[tr]

[td][b]getal1[/b][/td][td]getal2[/td]

[/tr]

[tr]

[td]getal3[/td][td]getal4[/td]

[/tr]

[/table0][/chem][/quote]

Bestaat hier een oplossing voor?


Om alles compleet te maken plaats ik nog even de concrete 'probleemgevallen' erbij; het gaat om deze en deze post.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Quote tabel

De technici kunnen er wellicht meer over vertellen, maar iets gelijkaardigs gebeurde vroeger als posts met geneste quotes en post-links bewerkt werden. Dat probleem heb ik al in geen tijden meer gehad en ik heb er ook geen vragen meer over gezien, dus ik vermoed dat dat opgelost is...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Quote tabel

De eerste heb ik opgelost (lag aan de volgorde en ook een beetje aan het niet netjes nesten van de tags, maar goed, da's nu verholpen).

De tweede is een iets ander verhaal, en ook dat heeft te maken met nesting. Om het goed te laten werken moet je deze volgorde gebruiken:
HSO4-
Ofwel:

Code: Selecteer alles

[color=#FF0000][chem]HSO4-[/chem][/color]
Dus chem binnen de kleuren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Quote tabel

Dus chem binnen de kleuren.
Oké, goed om te weten.


Knap werk! ;)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer