Hoe denkt u er eigenlijk over?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 5

Hoe denkt u er eigenlijk over?

Vanuit Universiteit Maastricht ben ik bezig met een onderzoek naar de politieke voorkeur van stemmers. Uw mening is hierbij van belang! Als u de vragenlijst invult en een geldig email adres achterlaat, maakt u meteen kans op een nationale bioscoopbon voor twee personen!

(Alle gegevens worden strikt anoniem verwerkt en onder geen voorwaarde aan derden verstrekt. Het is niet verplicht om een email adres achter te laten)

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!

Re: Hoe denkt u er eigenlijk over?

Geen dank. Als je resultaten hebt, wil je ze dan kort samenvatten zodat ik weet op wie ik moet stemmen.

Berichten: 5

Re: Hoe denkt u er eigenlijk over?

Ik zal mijn best doen!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Hoe denkt u er eigenlijk over?

Ik wil even wijzen op de enquêtecode:

Gelieve nog even het doel aan te geven, te vermelden of dit ook voor Vlamingen is en vooral de geschatte tijdsduur te vermelden. Nu zijn die nergens uit af te leiden, zelfs niet bij het invullen van de vragenlijst.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 5

Re: Hoe denkt u er eigenlijk over?

Klopt, mijn excuses

>doel: Meten van politieke opinie van (Nederlandse) stemmers, goed geinformeerde Vlamingen zijn ook welkom.

>geschatte tijdsduur: max 10 minuten.

Berichten: 261

Re: Hoe denkt u er eigenlijk over?

Ben afgehaakt !

Ik denk niet dat je met deze vraag formulering een goed beeld kan krijgen van mijn politieke mening.

In veel vragen zitten meerdere aspecten waarbij ik eens op het ene aspect zou willen antwoorden en oneens op een ander aspect.

Ook komt in de vraag stelling je eigen politieke voorkeur naar voren. Waardoor het lijkt of je de opinie stuurt.

Berichten: 5

Re: Hoe denkt u er eigenlijk over?

Michel schreef:Ben afgehaakt !

Ik denk niet dat je met deze vraag formulering een goed beeld kan krijgen van mijn politieke mening.

In veel vragen zitten meerdere aspecten waarbij ik eens op het ene aspect zou willen antwoorden en oneens op een ander aspect.

Ook komt in de vraag stelling je eigen politieke voorkeur naar voren. Waardoor het lijkt of je de opinie stuurt.
Beste Michel,

De stellingen komen uit partijprogramma's, aan de hand daarvan kunnen de vragen ietwat onduidelijk overkomen. Stellingen zijn echter gebalanceerd op partijen, van daar uit is het eigenlijk niet mogelijk dat er een 'mening' aangeprezen wordt.

Opzet van deze questionnaire is daarnaast niet dat jij per sé een goed beeld krijgt van je politieke voorkeur, maar ik ;) .

Als je de vragenlijst af maakt (wat nu gewoon kan zonder opnieuw te beginnen, graag gedaan!) krijg je een overzicht waarin alles een stuk duidelijker zou moeten worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Hoe denkt u er eigenlijk over?

De schatting van maximaal 10 minuten klopt niet; ik ben een vlotte lezer en toch een klein kwartier bezig geweest. Verder vind ik de vragen inderdaad te sturend van aard; op een vraag of er al dan niet zwakke scholen bij moeten komen weet je het antwoord al. Verder vind ik het apart dat alleen Wilders, Rutte, Cohen, Halsema en Pechtold "aan het woord" komen. Waar zijn bijvoorbeeld het CDA (coalitiepartij) en de SP? En voormalig coalitiepartij CU?
Als je de vragenlijst af maakt (wat nu gewoon kan zonder opnieuw te beginnen, graag gedaan!) krijg je een overzicht waarin alles een stuk duidelijker zou moeten worden.
Dat 'overzicht' betreft niet meer dan een versimpelde uitleg van de methode.

Al met al vind ik -ook na verdere uitleg- de enquête niet aan de kwaliteitseisen voldoen zoals gesteld in de enquêtecode waar 317070 reeds naar verwees. Derhalve gaat dit onderwerp op slot en wordt de link verwijderd.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten