Tips voor praktische proef eindwerk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 73

Tips voor praktische proef eindwerk

Hallo

Als onderwerp voor mijn eindwerk heb ik onlangs gekozen voor het volgende: 'Het verband tussen fysieke inspanningen en het hart'.

Nu wou ik vragen of iemand tips heeft van wat ik moet doen voor mijn praktische proef. Ik heb al een looptest en dan een hartslagmeting, maar ik wou vragen of iemand nog interessante tips heeft.

Ik ben een laatstejaars student van het secundaire onderwijs, dus ik heb niet allerlei technische apparaten ter beschikking maar meer de basic.

Alvast bedankt voor de tips

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Tips voor praktische proef eindwerk

Het zou natuurlijk erg leuk zijn als je aan een ECG apparaat kon komen. Misschien kun je een paar proefjes in het ziekenhuis doen op afspraak met een laborante aldaar?

Dan zou je zelfs een echo kunnen laten maken van het hart vlak na inspanning. Leuk om aan te tonen dat de stroke volume omhoog gaat.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 73

Re: Tips voor praktische proef eindwerk

anusthesist schreef:Het zou natuurlijk erg leuk zijn als je aan een ECG apparaat kon komen. Misschien kun je een paar proefjes in het ziekenhuis doen op afspraak met een laborante aldaar?

Dan zou je zelfs een echo kunnen laten maken van het hart vlak na inspanning. Leuk om aan te tonen dat de stroke volume omhoog gaat.
Lijkt me inderdaad een leuk idee, maar praktisch onhaalbaar of niet?

Ik zou niet weten van waar ik een ECG apparaat moet halen.

En aangezien ik niet echt een budget ter beschikking heb moet ik het echt wel stellen met basic materiaal.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Tips voor praktische proef eindwerk

peter_meesters schreef:Lijkt me inderdaad een leuk idee, maar praktisch onhaalbaar of niet?

Ik zou niet weten van waar ik een ECG apparaat moet halen.