Anti-zwaartekracht formule

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9

Anti-zwaartekracht formule

Hallo, allemaal ik heb sinds kort zitten denken over hoe je de zwaartekracht weg kunt halen bij een voorwerp

en ik denk dat het antwoordt daarop is: elektriciteit

stel je voor dat je 2 afzonderlijke magneten van 0.05T (of meer?)een genoeg aan statische energie binnenkrijgt zodat er een magnetisch krachtveld creërt waardoor anti-zwaartekracht ontstaat!

maar ik ben een beginner in natuurkunde(en een optimist)en ik kan geen formule ontcijferen of laat staan maken

kan iemand me misschien helpen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Anti-zwaartekracht formule

Bedoel je nu dat je met een magneet een kracht kan opwekken die tegengesteld is aan de zwaartekracht? Zoals in dit filmpje?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Anti-zwaartekracht formule

Brainelectrode schreef:Hallo, allemaal ik heb sinds kort zitten denken over hoe je de zwaartekracht weg kunt halen bij een voorwerp

en ik denk dat het antwoordt daarop is: elektriciteit

stel je voor dat je 2 afzonderlijke magneten van 0.05T (of meer?)een genoeg aan statische energie binnenkrijgt zodat er een magnetisch krachtveld creërt waardoor anti-zwaartekracht ontstaat!

maar ik ben een beginner in natuurkunde(en een optimist)en ik kan geen formule ontcijferen of laat staan maken

kan iemand me misschien helpen?
Wat je bedoelt is dat je een kracht creëert die even groot is als de zwaartekracht, maar tegengesteld in richting. Je hebt dan dus twee krachten die elkaar opheffen.

Dat is alleen heel wat anders dan het creëren van anti-zwaartekracht!!
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Anti-zwaartekracht formule

dat is wel ongeveer wat ik bedoel maar ik bedoel eigenlijk de manier (die er nog niet is) om mensen te laten zweven in de lucht want wij mensn beschikken ook over een magnetisch krachtveld en als we die polariteiten kunnen omkeren kan het misschien echt. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Anti-zwaartekracht formule

dat is wel ongeveer wat ik bedoel maar ik bedoel eigenlijk de manier (die er nog niet is) om mensen te laten zweven in de lucht want wij mensn beschikken ook over een magnetisch krachtveld en als we die polariteiten kunnen omkeren kan het misschien echt. ;)
Dat zal toch niet gaan vrees ik.

Je kan wel een even grote kracht met tegengestelde zin als de zwaartekracht op iets laten ingrijpen, waardoor dat object gaat zweven. Dat hoeft niet magnetisch te zijn, dat kan ook elektrisch, mechanisch, ... Dan gebeurt eigenlijk net hetzelfde als wanneer een kraan bijvoorbeeld een palet bakstenen opheft (mechanisch, de kraan oefent een opwaartse kracht via de kabel uit op de palet), alleen, als je het magnetisch doet, dan zie je geen kraan/kabel.

Maar uiteraard is de magnetische kracht afhankelijk van het materiaal of de constructie, bakstenen of een mens zul je niet laten zweven. Een trein daarentegen doen ze wel zweven (indien deze elektromagneten bezit), google maar eens op MagLev-treinen.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Berichten: 320

Re: Anti-zwaartekracht formule

dat is wel ongeveer wat ik bedoel maar ik bedoel eigenlijk de manier (die er nog niet is) om mensen te laten zweven in de lucht want wij mensn beschikken ook over een magnetisch krachtveld en als we die polariteiten kunnen omkeren kan het misschien echt. icon_lol.gif
Zelfs als je van de mens een soort magneet zou kunnen maken door elke magnetisch veld door het lichaam gegenereerd in dezelfde oriëntatie te leggen, heb je nog steeds een tegengestelde magneet op de grond nodig om die persoon boven de grond te houden. Dan heb je overal magnetische vloeren nodig. Het is dus zeker geen anti-zwaartekracht.

en bovendien zou dat magnetisch veld niet zo ver werken om door de lucht te gaan zweven

Berichten: 7.068

Re: Anti-zwaartekracht formule

Maar uiteraard is de magnetische kracht afhankelijk van het materiaal of de constructie, bakstenen of een mens zul je niet laten zweven.
Mensen kun je theoretisch best laten zweven al is het in de praktijk met een kikker makkelijker: zwevende kikker.

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Anti-zwaartekracht formule

maar, zou misschien 1 van jullie een idee of manier kunnen bedenken zodat er wel anti-zwaartekracht ontstaat?

even reageren op sjitty, dat klopt maar de aarde onze planeet is van zichzelf al magnetisch dus als je manier zou kunnen vinden om het magnetisch veld van de aarde te versterken is er misscien eenmogelijkheid

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Anti-zwaartekracht formule

hier is een snelgetekende tekening van ontwerp over ronddraaiende magneten
Bijlagen
img004.jpg
img004.jpg (411.45 KiB) 1364 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Anti-zwaartekracht formule

a.u.b. geen commentaar op mijn teken kunsten ik moest het ff snel doen.

Berichten: 320

Re: Anti-zwaartekracht formule

Brainelectrode schreef:maar, zou misschien 1 van jullie een idee of manier kunnen bedenken zodat er wel anti-zwaartekracht ontstaat?

even reageren op sjitty, dat klopt maar de aarde onze planeet is van zichzelf al magnetisch dus als je manier zou kunnen vinden om het magnetisch veld van de aarde te versterken is er misscien eenmogelijkheid
Als de mens een magneet was met op zijn kop de noordpool en aan zijn voeten de zuidpool, dan zou je gewoon blijven liggen aan de evenaar met je hoofd naar de zuidpool (magnetische noordpool) en je voeten naar de noordpool (magnetische zuidpool) gericht. De noordpool trekt je voeten aan, de zuidpool trekt je hoofd aan. De magnetische noordpool ligt "bovenaan" de aarde, niet overal op het oppervlak van de aarde (welke je dan wel zou kunnen afduwen, maar dat is dus niet zo)

Berichten: 10

Re: Anti-zwaartekracht formule

Hoi Allemaal,

De zwaartekracht opheffen kunnen we voormelkaar krijgen tegenwoordig zoals als al eerder gezegd in deze discussie in Japan hebben ze zelfs zweeftreinen e.d. Maar laten we eerlijk wezen dit is geen anti zwaartekracht. Aangezien het een andere soort kracht is doen.

De rede dat wij naar de aarde toe getrokken worden komt door de gravitatiekracht (zwaartekracht) deze is altijd naar het centrum van het object gericht. Magnetische kracht is een soor dipool het heeft een Noord en Zuid en is een totaal andere soort kracht. Ik vind dit wel belangrijk om te noemen. De natuurkunige zijn er volgens mij nog niet over uit wat nou precies zwaartekracht veroorzaakt en wat magnetisme veroorzaakt.

Ik ben het er wel mee eens dat we deze kracht (versnelling van 9.81 m/s^2) kunnen opheffen.

Mogen we niet gewoon zeggen dat de anti zwaartekracht precies het tegenovergestelde is als zwaarte kracht.

dus de de bekende formule van Newton zou alleen een min teken ervoor krijgen?

Faz = -mg

of is dit nu maffe praat?

groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 49

Re: Anti-zwaartekracht formule

dat is wel ongeveer wat ik bedoel maar ik bedoel eigenlijk de manier (die er nog niet is) om mensen te laten zweven in de lucht want wij mensn beschikken ook over een magnetisch krachtveld en als we die polariteiten kunnen omkeren kan het misschien echt. ;)


Het doen zweven van lichamen is bekend. Dit bestaat al. Andre Geim bewijst in 2000 dat een lichaam kan zweven aan de hand van een magnetisch veld. Hij doet dit met gebruik van een kikker. Zie hier een filmpje Levitating Frog. Er bestaat ook een formule die leidt tot deze conclusie. Hiervoor moet je wel even omschakelen in het engels. diamagnetic

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Anti-zwaartekracht formule

bestaat er dan ook een filmpje waarin een mens zweeft boven iets?

en als die bestaat hoe doe je dat dan precies?

Gebruikersavatar
Berichten: 49

Re: Anti-zwaartekracht formule

Brainelectrode schreef:bestaat er dan ook een filmpje waarin een mens zweeft boven iets?

en als die bestaat hoe doe je dat dan precies?
Op het moment dat je een kind die speelt met een magneet en een stukje metaal vertelt dat jij een veel grotere magneet hebt met welke je alles en iedereen kunt doen zweven, zal het kind waarschijnlijk geloven dat je hem een ritje op die magneet kunt aanbieden. Op het moment dat je een wetenschapper met hetzelfde controversie confronteert zal hij of zij, gewapend met de kennis en ervaring, naar alle waarschijnlijkheid minachtend lachen. De wetenschapper zal weten dat alleen een klein aantal materie, zoals ijzer en nikkel, sterk reageert op magnetisme, terwijl de rest van de wereldse materialen dat niet doen. Om precies te zijn de rest van de wereldse materialen zijn een miljard maal minder magnetisch. Dit getal lijkt duidelijk te groot om toe te staan dat gewone substanties zoals water kunnen zweven, zelfs door de sterkste magneet. In dit geval, de kennis en ervaring zullen de wetenschapper misleiden. In feite, alle materie kan worden opgelicht met gebruik van magnetische velden die over het algemeen als standaard kunnen worden beschouwd. In dit opzicht kan zelfs een mens zweven aan de hand van magnetisme.

Reageer