Anti-zwaartekracht formule

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9

Anti-zwaartekracht formule

Hallo, allemaal ik heb sinds kort zitten denken over hoe je de zwaartekracht weg kunt halen bij een voorwerp

en ik denk dat het antwoordt daarop is: elektriciteit

stel je voor dat je 2 afzonderlijke magneten van 0.05T (of meer?)een genoeg aan statische energie binnenkrijgt zodat er een magnetisch krachtveld creërt waardoor anti-zwaartekracht ontstaat!

maar ik ben een beginner in natuurkunde(en een optimist)en ik kan geen formule ontcijferen of laat staan maken

kan iemand me misschien helpen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Anti-zwaartekracht formule

Bedoel je nu dat je met een magneet een kracht kan opwekken die tegengesteld is aan de zwaartekracht? Zoals in dit filmpje?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Anti-zwaartekracht formule

Brainelectrode schreef:Hallo, allemaal ik heb sinds kort zitten denken over hoe je de zwaartekracht weg kunt halen bij een voorwerp

en ik denk dat het antwoordt daarop is: elektriciteit

stel je voor dat je 2 afzonderlijke magneten van 0.05T (of meer?)een genoeg aan statische energie binnenkrijgt zodat er een magnetisch krachtveld creërt waardoor anti-zwaartekracht ontstaat!

maar ik ben een beginner in natuurkunde(en een optimist)en ik kan geen formule ontcijferen of laat staan maken

kan iemand me misschien helpen?
Wat je bedoelt is dat je een kracht creëert die even groot is als de zwaartekracht, maar tegengesteld in richting. Je hebt dan dus twee krachten die elkaar opheffen.

Dat is alleen heel wat anders dan het creëren van anti-zwaartekracht!!
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Anti-zwaartekracht formule