Random graph generator

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Random graph generator

Ik ben op zoek naar een programmaatje of library die random grafen genereert. Het moeten complete, undirected, weighted graphs zijn die aan de driehoeksongelijkheid voldoen (sorry voor de Engelse termen). Het mag een java library zijn die graaf-objecten genereert, of een standalone programma die grafen in xml formaat genereert zodat ik die daarna door mijn eigen java programma kan uitlezen.

Het gaat erom dat ik een algoritme aan het schrijven ben voor een variant op de Traveling Salesman Problem en deze wil uittesten op een hele hoop willekeurig gegenereerde grafen.

Ik heb natuurlijk wel al een hele boel van dit soort libraries gevonden met google, maar het zijn er zo veel dat je door de bomen het bos niet meer ziet, dus misschien dat iemand van jullie goede ervaringen heeft met één specifieke. ;)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Random graph generator

Ik gebruik nu jgraph, vooral omdat die gemakkelijk te visualiseren is met jgraphx en omdat ik er commerciële software mee mag maken.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Random graph generator

misschien kan je kijken naar de braklav constante wat een benadering is van willekeurigheid, volgens mij staat er online wel ergens een generator. weet niet of je er wat aan hebt mbt het genereren van een willekeurige 'graph'.

succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Random graph generator

apollo017 schreef:misschien kan je kijken naar de braklav constante wat een benadering is van willekeurigheid, volgens mij staat er online wel ergens een generator. weet niet of je er wat aan hebt mbt het genereren van een willekeurige 'graph'.

succes!
Mijn probleem is inmiddels opgelost doordat ik mij realiseerde dat een weighted graph gewoon gerepresenteerd kan worden door een symmetrische matrix. Ik hoefde dus alleen maar een matrix van willekeurige getallen te genereren, wat niet zo lastig is ;)

Anyway, puur uit nieuwsgierigheid, vraag ik me nu wel af wat die Braklav constante van jou is. Ik heb er helemaal niets over kunnen vinden op google, behalve één heel erg vaag stukje waar ik niet veel wijzer uit werd. Weet jij misschien een bron ergens op internet met meer informatie?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Random graph generator

P.S. of is dat van braklav één of andere flauwe grap?

na nog wat verder zoeken vind ik alleen maar volkomen absurde teksten.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Reageer