Nieuwe uitvinding

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 96

Nieuwe uitvinding

Hallo wetenschappers ;)

Ik heb als klein projectje voor bedrijfskunde dat ik een bedrijfje moet beginnen in een nieuw product. Dit product kan compleet nieuw zijn, maar mag ook een aanpassing of optie zijn op een bestaand product.

Ik zit er al dagen lang over te denken maar kom niet op een goed idee. OOk heb ik al "het beste idee van NL" ed gezien maar ook hier kwam niet veel soeps uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen, of op ideeën brengen, zou heel fijn zijn ;)

We hebben nog maar 5 weken hiervoor en het gaat voornamelijk ook de financiele kant ed van het bedrijf maar het product waarin je dat bedrijf wilt starten moet ook goed zijn want hier moet het tenslotte mee verdiend worden.

Hopelijk hebben jullie een idee ;)

Alvast heel erg bedankt!

Marjolein

Gebruikersavatar
Berichten: 347

Re: Nieuwe uitvinding

Ideeën genoeg, alleen nooit tijd om er iets mee te doen. Ik PM er wel een paar ;) ik ben benieuwd of je ze nuttig vind.

Berichten: 1

Re: Nieuwe uitvinding

Ideeën genoeg, alleen nooit tijd om er iets mee te doen. Ik PM er wel een paar ;) ik ben benieuwd of je ze nuttig vind.
Kan je mij deze ideëen ook eens doormailen, wij moeten dergelijke opdracht ook doen en vind maar geen goed idee!

Grtjs!

Gebruikersavatar
Berichten: 347

Re: Nieuwe uitvinding

Is goed ;)

Berichten: 1

Re: Nieuwe uitvinding

Heey everybody

Ik heb dus eigenlijk een vraagje in dezelfde stijl, maar ik wist niet of het het waard was om een nieuw onderwerp over te openen.

Mijn vraagje is eigenlijk hoe je problemen ziet, om er dan een oplossing voor te zoeken. Ik weet het, het is een rare vraag, maar ik zal het even verduidelijken. Ik ben dus een student die zijn middelbaar bijna gaat afronden, en ik heb een redelijk brede basis van algemene kennis, van techniek, maar ook van theoretische wiskunde enzo. Ik zou graag op mijn eigen een beetje beginnen leren, maar ik wil graag zelf dingen leren, op een autodidacte manier. Maar het lijkt me nogal stom om gewoon lukraak dingen op te zoeken en beginnen te leren.

Dus ik dacht, laten we een probleempje zoeken, en daar proberen een oplossingetje te vinden, en zo dingen te leren. Maar dit bleek niet zo simpel. Dus nu is mijn vraag, is er een manier om problemen te zoeken? een bepaalde werkwijze ofzo. Het mogen ook moeilijke problemen zijn ofzo he, het is niet echt mijn bedoeling om ze op te lossen, maar eerder om gewoon te zoeken en in dat proces bij te leren.

Ik hoop dat hier iemand op kan antwoorden

Greetzz

David

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Nieuwe uitvinding

Dus nu is mijn vraag, is er een manier om problemen te zoeken?
Dat is nogal heel ruim, hé. Koop een goed raadselboek, zou ik zeggen...

Anders, voor wiskunde zijn er wel veel open problemen: http://www.siam.org/journals/problems.php

Verder kun je ook proberen iets te maken, qua techniek. Een robot of een of ander elektronisch circuit. Vaak loop je ook daar tegen talloze problemen.

Maar dat gaat nooit een goede opleiding vervangen...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 817

Re: Nieuwe uitvinding

Ik leer nog steeds dagelijks bij met gewoon de topics van het WSF eens door te lezen. Zelfs onderwerpen die me weinig of niets interesseren zal ik eens snel 'diagonaal lezen'. Als er bronnen gelinkt worden zal ik ze eens snel openen en kijken waarover het gaat.

Ik kijk op dagelijkse basis in het forumdeel wetenschappelijk nieuws. Na het lezen hiervan ben ik altijd geprikkeld om wat op te zoeken over het onderwerp in kwestie. Het hoeft niet veel te zijn! Gewoon wat bijlezen op een wiki-site, het lezen van een stukje uit een wetenschappelijk magazine of zelfs het lezen van onderbouwde reacties zijn een vorm van leren.

Leren bepert zich niet tot achter de boeken gaan zitten en een examen gaan afleggen. Erg veel weten van je vakgebied is uiteraard een pluspunt. Je basis van andere vakgebieden verbreden gaat dat alleen maar ten goede komen!

verder ben ik het eens met 317070. Op je eentje willen bijleren is een prachtig initiatief en getuigt van wetenschappelijke interesse. Maar ga niet op je eentje een opleiding zitten vervangen maar complementeer die opleiding eerder.
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Reageer