Rekenen aan electromagneten.

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 7

Rekenen aan electromagneten.

Hoi de laatste keer dat ik hier was, was ik 17 jaar oud nu inmiddels 22 jaar diploma gehaald, 2 jaar aan de TU Delft Bouwkunde gestudeerd en sinds een half jaar bezig met een nieuwe studie aan de HVA Amsterdam Engineering, Design & Innovation (Soort werktuigbouwkunde)

Nou moet ik een onderdeel van een afvullijn ontwerpen oor een project,

ik heb de afdraaiunit, deze moet de dop van een calve pindakaas dop afschroeven en aan de andere kant er weer opschroeven.

Concept tekening in Inventor:

Afbeelding

Een van mijn grootste struikelblokken is het gebruik van een elektromagneet

Ik wil met een elektromagneet mijn klauwen aantrekken en deze kracht laten uitoefenen op dop, zodat deze vastgehouden worden zoals een hand terwijl het gehele mechanische draait.

Afbeelding

Als er stroom door de elektromagneet loopt (Bruin/Oranje object schematisch) de klauwen aangetrokken worden naar het donker grijze verlengstukje onder de spoel en pakken de dop van de calve pot vast, hierna gaat het complete mechanische draaien en wordt de dop van de pot gescheiden.

Afbeelding

De Dop en de Pot hebben een diameter van 7,5 cm ofwel 75mm

Afbeelding

Ik heb dus geen idee wat voor soort elektro magneet ik kan gebruiken.

Het handigste is als ik van 24 V , 3 A gebruik kan maken voor de elektromagneet.

Even voor de makkelijkheid neem ik dat de 4 klauwen totaal 10 newton moeten uitoefenen voor een niet slippende grip en 15 netwon om de dop af te draaien.

Iemand suggesties voor welke electromagneet? of een opstapje hoe ik hier berekeningen over kan maken?

Het probleem is hoe bereken ik welke kracht een electromagneet uitvoert op een bepaalde afstand?

|Alvast bedankt.

-Charlie

Reageer