Kwantummechanica

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Kwantummechanica

Hallo,

Ik zit op 6ASO (wet-wisk) en moet een paper over quantummechanica maken. De eerste les moesten we gewoon wat vraagjes verzinnen die we gaan beantwoorden, we hebben er wel een paar, maar niet genoeg. Suggesties (zo gedetaileerd mogelijk!)

Of heeft misschien iemand nog wat leuke info op pc, in het nederlands over QM? Dat is altijd welkom. Maar het moet begrijpbaar zijn voor iedereen van men klas, en die weten er waarschijnlijk bijzonder weinig over :shock: .

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Kwantummechanica

Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Kwantummechanica

Weet ik, heb ik gelezen (althans proberen te), maar als ik het maar voor 50% snap, hoe moeten men klasgenoten, die niet eens weten wat het betekent, het dan snappen.

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Kwantummechanica

http://www.whatthebleep.com/

'tis mss een goed idee. Hier is hij in elk geval goed ontvangen.

Er zou hier een topic over moeten zijn, maar ik vind het (weeral) niet meer terug?? ?-)

[edit]

hebbes.

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...&highlight=film

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Kwantummechanica

Niet om een nieuw topic over de Bleep te beginnen, maar als je kwantummechanica wil leren en begrijpen, zou ik als natuurkundige niet de Bleep willen aanraden (leuke film van tijd tot tijd) maar dan zou ik voor de basis gedachter eerder. Brian Greenes boek en documentaire aan willen raden.

Maar Gierov waarom stel je niet gerichte vragen naar aanleiding van wat je wel weet. Dan kunnen we je daar verder mee helpen. Dit is zo'n ruime vraagstelling.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Kwantummechanica

Wel, ik heb al een flink pakket informatie. Een van de onderwerpen waar men leraar wil dat ik het over heb is Quantummechanica en het H atoom. Hij heeft me wel wat boeken laten zien over die spectraallijnen etc, maar ik kan er nergens wat echte goeie, duidelijk info over vinden. Of het gaat alleen over spectraallijnen in het algemeen, of het zit vol met formules waar ik niets aan heb :shock: . Ik zou het wel willen snappen, en hoop het ooit te snappen, maar daarvoor moet ik toch wat meer tijd maken om te lezen over de quantummechanica etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Kwantummechanica

Ik heb ook aan het H-aatom begonnen, zoek eens naar het model van Bohr dan vindt je het vas wat duidelijker.

Wil je dit model goed kennen dan moet je toch echt wat formule's kennen en waarom ze zo moet je ook begrijpen anders blijft het lastig om het te beschrijven

Ik doe nu 5 HAVO en ik denk het nog allemaal te snappen (ik ben nu er nog mee bezig) dus het valt allemaal wel mee.

Hier heb je een link naar een internet pagina die ik persoonlijk erg goed vindt, Het geeft niet alleen de simpele ideeën van de Bohr theorie weer, maar beschrijft het ook met formule's

Er is wel 1 nadeel de site ziet er op het eerste gezicht duidelijk uit maar hij is erg onoverzichtelijk als je er mee gaat werken.

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase.../bohrcn.html#c1

Reageer