Cos 50 ?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

Cos 50 ?

bij oefenopgave 3,

cos(50°) = Fhor/400 N ==> Fhor = cos(50°) x 400 N = 0,6428 x 400 N = 257 N

cos(50) = 0,9649660285.. volgens mijn beide rekenmachines en een online rekenmachine. ik voel me nu best wel een sukkel maar wat doe ik dan fout? aangezien het getekend ook op 2,5 uitkomt, is dat wel het goede antwoord..

Gebruikersavatar
Berichten: 1.069

Re: Cos 50 ?

Hoshi schreef:bij oefenopgave 3,

cos(50°) = Fhor/400 N ==> Fhor = cos(50°) x 400 N = 0,6428 x 400 N = 257 N

cos(50) = 0,9649660285.. volgens mijn beide rekenmachines en een online rekenmachine. ik voel me nu best wel een sukkel maar wat doe ik dan fout? aangezien het getekend ook op 2,5 uitkomt, is dat wel het goede antwoord..
Dit komt omdat je rekenmachine hoogstwaarschijnlijk in radialen staat i.p.v in graden. Je kan het normaal gezien bij mode aanpassen.

Cos(50°) is wel degelijk = 0,6427...

De cos(50) (radialen) is inderdaad = 0,9649...

Berichten: 8

Re: Cos 50 ?

Je kan het normaal gezien bij mode


Dat verklaart meer foute antwoorden de afgelopen tijd.

Maar ehm, mode? Dat knopje vind ik niet op mijn GR ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.069

Re: Cos 50 ?

Hoshi schreef:Dat verklaart meer foute antwoorden de afgelopen tijd.

Maar ehm, mode? Dat knopje vind ik niet op mijn GR ;)


Wat voor rekenmachine gebruik je? Dat kan al veel verklaren. Normaal gezien staat er op de meeste rekenmachines wel ergens een knopje 'mode' waarbij je bepaalde zaken kunt aanpassen als: graden - radialen, ... .

Berichten: 8

Re: Cos 50 ?

Wat voor rekenmachine gebruik je? Dat kan al veel verklaren. Normaal gezien staat er op de meeste rekenmachines wel ergens een knopje 'mode' waarbij je bepaalde zaken kunt aanpassen als: graden - radialen, ... .
Casio fx-9860GII

Het enige knopje dat ik heb, is 'option' en dan kom ik in een menu met list, mat, cplx, calc, stat, conv, hyp, prob, num, angl, esym, tvm, logic..

nergens mode..?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Cos 50 ?

Staat er op je Casio een knopje 'Menu' met daarboven 'Set Up'? Zoja, duw dan op 'Shift' en dan op 'Menu'... Dan kom je in de 'Set Up'. Daar zou ergens Angle moeten staan, en daar heb je dan de keuze tussen 'Deg' en 'Rad'.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 8

Re: Cos 50 ?

Staat er op je Casio een knopje 'Menu' met daarboven 'Set Up'? Zoja, duw dan op 'Shift' en dan op 'Menu'... Dan kom je in de 'Set Up'. Daar zou ergens Angle moeten staan, en daar heb je dan de keuze tussen 'Deg' en 'Rad'.


heel erg bedankt ;)

Berichten: 4.502

Re: Cos 50 ?

Op mijn simpele TI30 stat is een toets aanwezig waarop dgr. staat en bij indrukken een verplaatsing op het schermpje laat zien van grad naar dgr en rad.

Reageer