Stalen constructie

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Stalen constructie

Beste

Ik ben bezig met het ontwerpen van een constructie van een rolbrug. Van deze constructie moet ik de profielen bepalen en daarvoor dus berekeningen doen. Via een demoversie van het programma pc-frame heb ik een aantal uitkomsten, maar deze zijn afhankelijk van de soorten profielen die ik invoeg... Hoe zou ik met de hand deze berekeningen kunnen uitvoeren??? Ik maak deze opdracht namelijk voor mijn stage en dus moet ik berekeningen hebben voor in mijn dossier.

Afbeelding

Bij deze constructie is de afstand tussen de pijler 6m en de overlapping op de uiteinden 3m. De 2 groene pijltjes stellen de belasting voor die via de wielen van de rolbrug overgezet wordt op de loopweg. Hoe moet ik hieraan beginnen?

Met vriendelijke groeten

Berichten: 4.502

Re: Stalen constructie

Hier zijn 2 methodes voor te gebruiken,de gemakkelijkste lijkt me Cross ;de andere is Clapyron;Winkler werkt alleen met gelijkm.verdeelde belasting.

De methode Cross (indien je die niet kent) heb ik weergegeven onder Sticky "Handige Link" onder Constructies (de eerste site onder Bouwkunde)en als je die hebt ontdekt moet je naar "bestanden delen",waarop onder oa Cross staat; deze aantoetsen.

FF zoeken! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Stalen constructie

Je kan natuurlijk ook zelf de berekening die achter de software zit opbouwen in een excel bestand. Het gaat hier om de algemene verplaatsingsmethode. (Link is niet ideaal maar kan als startpunt dienen. Mogelijk heb je zoiets ook in een cursus gezien)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer