Bio onderzoek

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 15

Bio onderzoek

Hallo mensen,

Ik zit in VWO 6 en heb als opdracht gekregen om een biologie onderzoek op te zetten en uit te voeren.

Het is de bedoeling dat dit een goed niveau heeft en binnen een maand gedaan kan worden.

Het is ook de bedoeling dat ik er tussen de 30 en 50 uur aan besteed.

Nu hoopte ik dat iemand hier mij kon helpen met het kiezen van een onderwerp, aangezien ik hier al een redelijke tijd mee zit.

Ik zou iets in de richting van voeding willen doen, aangezien ik ook van plan ben levensmiddelentechnologie te gaan studeren.

Ik heb al enkele onderwerpen gepitched bij mijn leraar, maar die waren te simpel, te ingewikkeld of de benodigde apparatuur was niet beschikbaar.

Ik verwacht niet dat jullie een kant en klaar onderwerp voor me tevoorschijn toveren, maar als iemand een keer een leuk onderzoek heeft gedaan dat door een vwo6 leerling uitgevoerd kan worden zou ik jullie erg dankbaar zijn.

Zelf heb ik nogal moeite om iets te verzinnen dat te doen is en dat interessant is.

Twan.



P.S. Voor mijn profielwerkstuk heb ik Light-ijs ontwikkeld, dus een onderwerp dat betrekking heeft op zuivel zou helemaal welkom zijn.

Als er iets niet klopt aan hoe ik de vraag stel, zeg/pm het dan even. Dan zal ik proberen het aan te passen.

Alvast bedankt:D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Bio onderzoek

Ik heb al enkele onderwerpen gepitched bij mijn leraar, maar die waren te simpel, te ingewikkeld of de benodigde apparatuur was niet beschikbaar.
Wat voor onderwerpen waren dit zoal? Dan weten we hier in ieder geval waar we niet op af moeten koersen, of wat jou/ je leraar minder aantrekt.

Wat vind je zoal leuk om te doen, naast een potentiële studie levensmiddelentechnologie? Wellicht kun je gewoon eens in de omgeving kijken en je af en toe wat dingen afvragen.Onderzoek begint met een big question! ;) Ik kan me haast niet voorstellen dat je je nooit eens afvraagt hoe een proces precies verloopt, kan worden verbeterd etc...
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Bio onderzoek

Je zou eens kunnen kijken of je een analoogkaas kan maken. Op uitzending gemist kan je een stuk terug kijken over analoogkaas.

Wat je er vervolgens precies mee wilt gaan doen (testen op voedingswaarde, smaak wat dan ook) zou je nog even moeten bedenken.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer