Tastbaar bewijs voor buitenaards leven?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 32

Tastbaar bewijs voor buitenaards leven?

Hallo,

Ik las op deze een leuk verhaal over een mogelijk door buitenaardse wezens gemaakt object. En vooral dit stukje vind ik interesant:

"Een brandend onderdeel schoot richting de grond en bleek een merkwaardige krater te hebben geslagen. In de krater vond White een gloeiend heet object wat hij niet kon verklaren.

White heeft het vreemde object nog altijd in bezit en heeft het laten onderzoeken. Het blijkt dat het object zeer complex is en de aluminium samenstelling zou alleen met super geavanceerde nanotechnologie tot stand zijn gekomen. Door het aanwezig zilver in het aluminium en de geleidende eigenschappen zou het object theoretisch gezien tot merkwaardige dingen in staat zijn en het materiaal zou in de ruimte het best tot zijn recht komen. "


Toen ik dit had gelezen kwamen er meteen een paar vragen te binnen:

- Is dit verhaal waar?

- Zo ja, is dat gevonden object ook echt zo bijzonder?

- En als dat zo is, wat zou die dan allemaal theoretische kunnen wat zo merkwaardig is?

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

mvg,

Scientia
Ik was een jaar of 11, toen er werd verteld de wereld draait om kennis en alles wat je wil bepaal je zelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Tastbaar bewijs voor buitenaards leven?

Je moet je altijd een paar dingen afvragen:

1. Is de site waarop het verhaal staat überhaupt betrouwbaar? (antwoord: nee)

2. Is het verhaal onderbouwd met argumenten of alleen "het kan niet anders dan dat dit buitenaards is". (antwoord: het tweede)

3. Worden er duidelijke feiten benoemd, of blijft men vaag? (antwoord: men blijft vaag).

In zo'n geval kun je met 99% zekerheid zeggen dat het verhaal naar het rijk der fabelen verwezen mag worden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer