Studiekeuze wetenschappen wiskunde

Reageer
Berichten: 93

Studiekeuze wetenschappen wiskunde

Hallo,

Ik zit in het 4de jaar wetenschappen. Ik zou volgend jaar graag wetenschappen wiskunde doen maar misschien gaat dat moeilijk zijn. (talen zijn moeilijk, wiskunde en wetenschappen lukken maar soms zijn er wat slechtere so's bij)

Zou ik dan in het vijde jaar nog kunnen overstappen naar Techniek Wetenschappen?

Alvast bedankt!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Studiekeuze wetenschappen wiskunde

Afhankelijk van wanneer je wilt overstappen, zal dit al haalbaarder zijn hè... Bijv na kerstmis is quasi uitgesloten vrees ik (als je school het al nog toestaat dan). Maar half oktober (bijv na herfstvakantie) zal wsl wel nog lukken.

Maar ik weet niet wat je motivatie is, of je idee van techniek-wetenschappen, maar ik betwijfel wel serieus dat de wetenschappen daar makkelijker gaan zijn. Talen is mss net dat makkelijker daar.

Maar voor de duidelijkheid: ik spreek niet uit persoonlijke ervaring, enkel uit het "horen van vrienden" (ivm moeilijkheidsgraad), en het al dan niet mogen overstappen hangt ook een beetje af van school tot school.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Re: Studiekeuze wetenschappen wiskunde

Er zit wel een verschil tussen volgens mij, het verschilt wel heel erg van school tot school maar in een ww zie je netto wel wat minder wetenschappen dan in iw(denk toch dat dat ongeveer hetzelfde is dan techniek-wetenschappen), maar je gaat abstracter, zeker ook in de wiskunde.(al zullen velen dit tegenspreken).

Het zou natuurlijk zonde zijn geen ww te doen puur omdat je talen slecht zijn.

Berichten: 4

Re: Studiekeuze wetenschappen wiskunde

Ik heb vorig jaar de keuze gemaakt voor wetenschappen-wiskunde (8u) ik weet niet of het van mijn leerkrachten of van mij afhangt maar ik vind het gemakkelijk ik doe af en toe een boek open en let op in de les en ik haal redelijke resultaten.

Talen zijn mijn mindere kant en daarvoor moet je je echt geen zorgen over maken ietsjes harder leren en je kan het halen. Bij mijn school Sint-Franciscus College te Berkenbos is het mogelijk om over te stappen van wetenschappen-wiskunde (8u) naar 6(u) van het 5de naar het 6de jaar en eventueel met 5uur extra les in de week mag je zelfs overstappen naar economie-wiskunde 8 of 6 uur. Ik zou me informeren hoe jouw school hiermee omgaat en als je op voorhand vraagt laten ze je vast wel overstappen na het 1ste trimester.

Reageer