Biologieles ogen ontleden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Biologieles ogen ontleden

Goedemiddag,

Ik ben student lerarenopleiding biologie, ik geef ook al les op een vmbo school. Nu zijn we bij het hoofdstuk zintuigen basisstof ogen, er is een practica ogen ontleden. Ik kom daarnet bij een islamitische slager vandaan met de vraag of ze koeienogen kunnen leveren, dit zou wel moeilijk worden zei ie maar niet onmogelijk.

Nu zit ik te denken zouden schapenogen ook groot genoeg zijn om te ontleden?

weet iemand anders hier iets vanaf of heeft iemand anders al eens dit practica gedaan met een ander diersoort ze ogen?

Anders bel ik de slager even op dat schapenogen ook goed is, dit zou dan helemaal geen probleem zijn denk bij een islamitische slager...

mvg jeffrey.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Biologieles ogen ontleden

Elk ook kan je ontleden mits je vaardigheid en werktuigen van een voldoende kwaliteit zijn. De klassieke proef is natuurlijk niet met schapenogen, maar met koeienogen. Deze zijn groter en zou je bij het slachthuis zo moeten kunnen ophalen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 5

Re: Biologieles ogen ontleden

Was dat maar zo ja, elke gemiddelde nederlandse slager hier in de buurt mag ze niet meer verkopen onder het motto "ivm infectiegevaar".

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Biologieles ogen ontleden

Dat is de grap dan ook, verkocht mogen ze niet worden maar over meegeven is volgens mij niks vastgelegd.

Hoe dan ook ik heb meermalen koeienogen kapot gesneden, ook na het hele BSE verhaal.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 5

Re: Biologieles ogen ontleden

ik wacht vandaag nog even af of ze bellen dat ze koeien ogen hebben, en anders bel ik morgen even dat schapenogen ook goed is.. Moet me 3 vmbo-tl klas ook wel lukken ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Biologieles ogen ontleden