Analyse water

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Analyse water

Hoi,

Voor het vak scheikunde moeten wij dit jaar (VWO 6) een praktische opdracht doen. Ik wilde eerst een camera obscura bouwen en proberen zwartwit foto's te maken, maar dit is desastreus gefaald zogezegd.

Daarom wil ik nu een analyse van water gaan doen, denk aan pH, en welke stoffen het water zoal bevat. Door het eerdere mislukken van mijn proef heb ik nu een enorm tijdtekort, ik moet het namelijk woensdag de 23e maart voor 24 uur 's nachts inleveren.

Ik kan echt alle tips, hulp, informatie en dergelijke enorm gebruiken! Dus stuur alles wat je weet, haha.

Het water wat ik trouwens ga analyseren, ga ik uit grachten, sloten etc. halen.

Groetjes en alvast bedankt.

Sandra Bolz

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Analyse water

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Analyse water

Niet voor het een of ander, maar is het niet overzichtelijker om, hopelijk van de mislukkingen geleerd hebbende, de camera obscura proef te herhalen (maar nu wél zoals het hoort)? Wat is de kans op succes van een onvoorbereide PO wateranalyse die in een paar dagen inclusief verslag moet worden afgeraffeld?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Analyse water

Die kans is nihil. Veel verder dan het meten van de pH zul je niet komen. In plaats van te gaan lopen rotzooien kun je beter goed verslag leggen van de dingen die je in je eigenlijke project hebt gedaan, en waar het mis is gegaan.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer