Google ai challenge 2011

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Google ai challenge 2011

En ja hoor, daar is hij weer, de lang verwachte artificiële intelligentiewedstrijd!

Deze keer zal het om een soort Ants Wars gaan, waarbij je dus een multiplayer(!) game speelt en je kolonie zo goed mogelijk moet beheren zodat je als laatste overleeft. De inschrijvingen zijn nog niet open, maar ik kan jullie niet tijdig genoeg op de hoogte brengen vind ik.

https://github.com/aichallenge/aichallenge/wiki

Wie ook vorige keer met PlanetWars heeft deelgenomen, zal kunnen beamen dat dit een van de aanraders is voor eenieder die geen afschuw heeft van om het even welke (!) programmeertaal , en die graag zijn tactisch vernuft ten toon spreidt.

Wat ik wilde vragen: gaan we dit jaar meedingen onder de vlag van Wetenschapsforum of onder de vlag van de unief/... ofzo?

Nieuwsgierig naar jullie ideeën, wacht ik vol ongeduld op het openen van de registraties!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Google ai challenge 2011

I'm in ;)

Ik snap wel nog totaal niets van het spelletje, maar ik wacht daarvoor wel op de launch. Verder lijkt het me leuk om mee te doen onder wetenschapsforum, dat is gemakkelijker om te vergelijken met mensen die ik ken. Op de Ugent kende ik toch geen van de andere nicks.

Ik hoop wel dat we deze keer eens goed samen brainstormen aan het begin, dat het niet zoals de laatste keer dat ik de winning strategy pas 2 weken voor het einde door had ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Google ai challenge 2011

"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Google ai challenge 2011

I'm in!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Google ai challenge 2011

Ik snap wel nog totaal niets van het spelletje, maar ik wacht daarvoor wel op de launch. Verder lijkt het me leuk om mee te doen onder wetenschapsforum, dat is gemakkelijker om te vergelijken met mensen die ik ken.
Is het toegestaan om deel te nemen in team? Indien dit mag lijkt mij het interessant om een team, eventueel van wetenschapforum, samen te stellen. In principe kunne we dan tot betere inzichten komen ;)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Google ai challenge 2011

Dat is toegestaan, althans vorig jaar toch. Een WSF-team lijkt me ook wel cool. Op die manier kunnen we inderdaad meer complementair werken.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Re: Google ai challenge 2011

Hier heb ik ook wel oren naar. Wat gaan we gebruiken ik ben zelf bekend met Python, C, C++

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Google ai challenge 2011

Ik ben vlot bekend met c++ en Java.

Al denk ik dat het nog wel even zal duren voordat de challenge van start gaat: 'winter 2011'
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Google ai challenge 2011

Ahzo, winter 2011 is dus waarschijnlijk voor het najaar. Mijn voorkeur gaat de facto uit naar python en in mindere mate naar java.

Aangezien het turn based is opent dit mogelijkheden voor gebruik van klassieke AI technieken.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Google ai challenge 2011

Aangezien het turn based is opent dit mogelijkheden voor gebruik van klassieke AI technieken.
Volgens mij kun je omwille van de gigantische hoeveelheid aan mogelijke bewegingen (in tegenstelling tot bij de vorige competitie) misschien werken met machine learning...

maar volgens mij ga je heel duidelijk een optimale strategie moeten kunnen vinden, zowel strategisch als tactisch...

Ik ken Java en verder rommel zoals C++, C, basic, een aantal assemblers, ... en ik moet nu toch python leren.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Google ai challenge 2011

Volgens mij kun je omwille van de gigantische hoeveelheid aan mogelijke bewegingen (in tegenstelling tot bij de vorige competitie) misschien werken met machine learning...
Zeer zeker. NN en dan een combinatie van klassieke technieken.
Ik ken Java en verder rommel zoals C++, C, basic, een aantal assemblers, ... en ik moet nu toch python leren.
Ahzo; hebben jullie python nodig voor een cursus? (Of met django ofzo?)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Google ai challenge 2011

Ahzo; hebben jullie python nodig voor een cursus? (Of met django ofzo?)
Voor een project van spraakverwerking ga ik python nodig hebben om met de bibliotheek van reservoir labs te werken. Dus gaan we het project van informatietheorie ook maar in python doen. En ik wil volgend jaar ook bij diezelfde groep mijn thesis doen, en dan heb ik ook waarschijnlijk python nodig...

Ik kan er gewoon niet meer omheen ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Google ai challenge 2011

Nice. Als je iets moet weten; shoot! Ik heb ondertussen een enorme ervaring met python voor zowel grote als kleine projecten. Blijft een zeer krachtige taal en dus ook mijn keuze voor deze AI challenge aangezien snel ontwikkelen mogelijk is.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Google ai challenge 2011

http://aichallengebeta.hypertriangle.com

De nieuwe challenge is open!

Ik ga er weer enthousiast aan deelnemen! Taal van mijn keuze wordt java of c++.

Mensen die ideeën/opmerkingen hebben? Laat maar horen!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Google ai challenge 2011

Ik vind het niet direct op de website; maar wanneer loopt de challenge af? (Ik heb namelijk geen tijd in juli/augustus) om te programmeren.

Als ik mee doe zal ik twijfelen tussen python en Java.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer