Welk embleem is dit?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Welk embleem is dit?

Afbeelding

Weet iemand welk embleem dit is? Het is 3,4cm hoog en 3cm breed.

Gebruikersavatar
Berichten: 10

Re: Welk embleem is dit?

Hey Ludo, ik kan er voor 100% naast zitten maar als Vlaming gok ik op de vlag van Vlaanderen, meestal de Vlaamse Leeuw genoemd. Misschien heb je meer aan de onderstaande info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Vlaa...ABle_afbeelding
Falun Dafa / Falun Gong

Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest

Gebaseerd op de universele principes Waarachtigheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Welk embleem is dit?

Kai Gong schreef:Hey Ludo, ik kan er voor 100% naast zitten maar als Vlaming gok ik op de vlag van Vlaanderen, meestal de Vlaamse Leeuw genoemd. Misschien heb je meer aan de onderstaande info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Vlaa...ABle_afbeelding
Waarom denk je dat dat de Vlaamse leeuw is?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 3

Re: Welk embleem is dit?

Kai Gong schreef:Hey Ludo, ik kan er voor 100% naast zitten maar als Vlaming gok ik op de vlag van Vlaanderen, meestal de Vlaamse Leeuw genoemd. Misschien heb je meer aan de onderstaande info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Vlaa...ABle_afbeelding
Bedankt voor de info maar eigenlijk zou ik willen weten wie dit embleem droeg of draagt. Welke organisatie? Welke vereniging? Leger, Brandweer? Civiele bescherming? Of de fanfare van een of ander dorp? Die sleutel rechtsonder, kan die niet in een bepaalde richting wijzen?

Gebruikersavatar
Berichten: 10

Re: Welk embleem is dit?

Graag gedaan Ludo.

Het enbleem zelf komt me niet bekend voor, alleen de afbeelding van de leeuw. Die kom ik als Vlaming vaak tegen.

;)
Falun Dafa / Falun Gong

Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest

Gebaseerd op de universele principes Waarachtigheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Welk embleem is dit?

De leeuw op zich zegt niet zo veel. Er zijn veel landen en ook provincies die een leeuw in hun wapen hebben.

Bij de sleutel dacht ik meteen aan Leiden, maar ook dat blijkt niet goed te zijn. Leiden heeft 2 gekruiste sleutels in het wapen.

Misschien vormen de twee V's een aanwijzing?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Welk embleem is dit?

Waar zit het embleem op?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 127

Re: Welk embleem is dit?

Hoe ben je aan het sierraad gekomen?
''God created everything by number, weight and measure'' - Sir Isaac Newton, 1698

Berichten: 3

Re: Welk embleem is dit?

Dat is nou net het probleem. Ik vond op zolder vier repen, gesneden uit een soort canvas, waarop het embleem is aangebracht. Het lijkt een soort strak geweven stof, ergens afgesneden. De bovenzijde is glad met een soort snakeskin textuur. De onderkant is duidelijk geweven stof. Komt het van een draagtas? Een etui? Een hoed?

Hierbij een foto. de repen zijn ongeveer 22cm lang.

Afbeelding

Berichten: 9

Re: Welk embleem is dit?

Het lijkt mij dat iemand de repen van uniformpetten heeft afgesneden. Als je afbeeldingen googled op shako of kepie kom je je pet en embleem wellicht tegen.

De Vlaamse leeuw lijkt aannemelijk: een gespikkelde achtergrond staat voor goud/geel. Het linker wapen is wellicht een gemeente- of regiowapen (de horizontaal gestreepte achtergrond staat voor blauw), het rechter lijkt me te verwijzen naar de functie van de petdrager.

De kroon is geen adelijke kroon, maar iets met gestyleerde veren.

Het lijkt me niet van een militair uniform (nog los van het feit dat er nooit een Vlaams leger is geweest), eerder van iets als politie, brandweer of andere publieke dienst (waar kan VV voor staan en wie beheert er sleutels).

Reageer