Spiegelende reflectie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 28

Spiegelende reflectie

Hey allemaal,

Ik heb morgen een repetitie natuurkunde en was nog wat aan het oefenen, toen ik dit tegenkwam. Ik tekende wat spiegelende reflectie, en ik kwam uit op drie stralengangen. Maar ik weet niet zeker of dit klopt. Wie kan vertellen of dit klopt of niet? Hier het plaatje: [attachment=7701:spiegelp...leem0001.pdf]

Alvast ontzettend bedankt!

HouLauX
Bijlagen
spiegelprobleem0001.pdf
(193.6 KiB) 59 keer gedownload

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Spiegelende reflectie

Als ik het goed begrijp is L een lichtpunt en O een oog?

In dat geval mis ik nog een spiegelbeeld (ergens op de rode stippellijn):

[attachment=7703:spiegele...eflectie.png]

netheidsdetail: de twee blauwe stippellijnen zouden perfect parallel moeten lopen.
Bijlagen
spiegelende_reflectie.png
spiegelende_reflectie.png (18.14 KiB) 102 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 28

Re: Spiegelende reflectie

Ja dat klopt, daar hoort L''' te zitten, en de netheid kan wat beter. Maar zijn nu alle stralengangen getekend?

HouLauX

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Spiegelende reflectie

HouLauX schreef:Maar zijn nu alle stralengangen getekend?

HouLauX
d.w.z. , je hebt dan de drie spiegelbeelden geconstrueerd die het oog zal kunnen zien, en de stralengangen die daarbij horen.

Als het een oefening voor een toets is, wenst je docent daar niet wat constructie-hulplijnen bij te zien (normalen of zo)?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 28

Re: Spiegelende reflectie

Dat heeft hij niet echt gezegd, maar ik zal het voor de zekerheid morgen op de toets wel doen. Bedankt voor de tip!

Reageer