Fouten in visuele waarneming

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 33

Fouten in visuele waarneming

Laatst zaten mijn vrouw en ik op een terras. Eerst hadden wij twee kopjes koffie besteld. Het is de gewoonte dat ik daar dan ieder twee zoetjes in doe. Later bestelde ik koffie en zij een appelsap. Toen de drankjes arriveerden ging ik ervan uit dat er weer twee kopjes koffie waren en ik deponeerde ook twee zoetjes in haar appelsap. Toen realiseerde ik mij dat ik echt twee kopjes koffie heb gezien in plaats van koffie en appelsap. In dit geval werd duidelijk dat wat ik zag niet klopte maar dat zal niet altijd zo zijn.

Wie heeft er ook wel eens fouten in de visuele waarneming geconstateerd bij zichzelf?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Fouten in visuele waarneming

Ik denk dat iedereen dat wel eens gehad heeft. Er zijn mensen die er zelfs speciale producten voor innemen (zowel om de hallucinaties op te wekken en weg te werken.)

Ik herinner me nog de eerste dag(en) dat ik in de slachterij moest gaan werken, en aan de lopende band varkenskarkassen zag passeren, de hele dag door, overal rondom mij.

Afbeelding

Wel, toen ik thuis kwam, waren alle gordijnen karkassen. Toen ik er echt naar keek was het voorbij, maar zodra ik opnieuw iets anders deed was het terug. Alle gordijnen karkassen... dat is gelukkig na een paar dagen overgegaan.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer