Webruimte met mysql/php

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Webruimte met mysql/php

Hallo,

Ik heb een projectje uitgewerkt waarbij ik gebruik maakte van php en mysql, wat ik steeds lokaal kon testen met Xampp. Nu zou ik het geheel werkelijk eens online willen zetten, maar aangezien het voorlopig nog om een proefondervindelijk stukje website gaat en er geen professionele belangen bij zijn gemoeid, heb ik nog niet meteen de intentie om te betalen voor webruimte.

Vandaar mijn vraag aan jullie; heeft er iemand ervaring met gratis webruimte waarbij je php-bestanden kan uploaden én databaseondersteuning mysql hebt?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Webruimte met mysql/php


Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Webruimte met mysql/php

Freehostia schijnt aardig te zijn.

Verwacht overigens geen wonderen van gratis hosting. Meestal erg traag, slechte/geen support en weinig lol.

Fatsoenlijke webhosting heb je al vanaf anderhalve euro per maand, dus als het ook maar enigszins een lange termijn of serieuzer karakter krijgt, kan ik dat zeker aanbevelen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Webruimte met mysql/php

Of anders apache installeren en phpmyadmin enzo... en dan kun je je eigen computer als localhost-server gebruiken op je eigen netwerk. En dan kun je van elders via je IP-adres naar je computer proberen te surfen.

(Niet zo eenvoudig, maar zeker doenbaar en leerrijk)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Webruimte met mysql/php

Allemaal bedankt!

@DePuperpereWolf: ik heb me daar ook op gebaseerd en meteen maar de bovenste genomen: HelioHost. Je krijgt 250 MB op hun VPS, de bandwitdt is unlimited. Voordeel vind ik de eenvoudige toegang tot je home-map via ftp (maar dat is de rest waarschijnlijk ook zo), en het feit dat phpmyadmin beschikbaar is. De account-creatie duurt wel letterijk 24 uur, dus ik kan nog geen ervaringen delen ;)

@Ger: die anderhalve euro is inderdaad niet te veel vanaf het een iets serieuzer karakter krijgt.

@317070: Hier heb ik ook een hele tijd mee zitten prutsen: eerst Opera Unite gebruikt, maar dat is een webserver die je lokaal host zonder mysql-ondersteuning. Hfs gaf problemen wegens 'behind a router'.

phpmyadmin en apache: daar bedoel je vast niet de xampp versie mee? Anders ben ik daar wel in geïnteresseerd. Dat was van in het begin mijn tweede optie.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Webruimte met mysql/php

phpmyadmin en apache: daar bedoel je vast niet de xampp versie mee? Anders ben ik daar wel in geïnteresseerd. Dat was van in het begin mijn tweede optie.
xampp is gewoon een pakket dat de installatie en het beheer van je apache server eenvoudiger maakt. In essentie is het niet veel meer dan een GUI.

Je kan zo lokaal testen. Als je in je router instellingen de juiste poort opent dan kunnen ook mensen van buitenaf naar je server surfen op 'hier.jouw.ip.adres:serverpoort'. Dat adres kan je dan aan een domeinnaam linken zodat mensen niet echt naar je IP adres surfen. (betalend .be,.eu,.com of gratis varianten zoals .tk als die nog bestaat)

Als VUB student kan je ook bij Infogroep een account op de wilma server vragen. Dat is de server van de faculteit Wetenschappen. Een mySQL database moet je aan de systeembeheerder vragen, geen idee of je dat zomaar krijgt of dat die enkel voor schoolprojecten bedoeld zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Webruimte met mysql/php

Heb ooit eens wat gerommeld met 000webhost.com, maar alle waar naar z'n geld, dus reken erop dat je matige performance en nul service krijgt bij dat soort accounts.

Verder is er niets zeker: je account kan morgen offline worden gehaald om een of andere bullshit regel. Zo meen ik bijvoorbeeld dat HelioHost je afsluit als je minder dan X unieke bezoekers per maand krijgt, of iets dergelijks.

Wat betreft die "unlimited" bandwidth: ze bedoelen traffic (bandwidth is per definitie niet unlimited, en daarom traffic eigenlijk ook niet, maar ok) en ook al noemen ze geen duidelijke limiet, die is er wel degelijk en ze sluiten je 100% zeker af als je daar bovenuit komt. Al kun je voor een kleine simpele hobbymatige site er gerust vanuit gaan dat je niet boven die trafficlimiet komt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Webruimte met mysql/php

Bedankt voor de tips allemaal!

De snelheid is inderdaad niet verbluffend, langs de andere kant is de technische kant wel in orde, en het feit dat er geen schreeuwerige banners worden weergegeven vind ik dan ook weer positief. En voorlopig blijft het inderdaad heel hobbymatig ( en amateuritisch ;) )
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer