kurk

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 4

kurk

hallo allemaal,

stel: er is een kurk in een lege fles wijn. Hoe krijg je die kurk uit de fles zonder de fles te breken? is er misschien iets dat een reactie geeft met de kurk zodat ie ...... eh....... krimpt of zo?

bedankt,

groetjes, frances

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: kurk

Je moet een kurk gewoon nooit in de fles laten vallen :shock: :wink: Ik heb dit onderwerp trouwens even verplaatst naar Alledaagse Wetenschap

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: kurk

je krijgt die eruit met een kurkentrekker :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: kurk

Als die in de fles zit is zoutzuur misschien een optie. 8)

Even laten oplossen en voilá.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Berichten: 4

Re: kurk

zoutzuur, hmm......... volgens mij lijkt die kurk dan niet meer op een kurk........een vriend van mij heeft dat geintje met me uitgehaald. Kurk in fles, even naar de keuken lopen, heeft daar wat uitgespookt en voilà....kurk uit de fles........

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: kurk

Waarschijnlijk heeft ie een andere fles gepakt van het zelfde merk.

Slim hoor...

Berichten: 4

Re: kurk

nee, hij heeft geen andere fles gepakt........ ben wel blond, niet dom hihi

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: kurk

Waarom vraag je het gewoon niet even aan die vriend? :shock:

Berichten: 4

Re: kurk

no chance.......... hij blijft maar met een superieure grijns op zijn hoofd zitten.................

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: kurk

Nou, ik weet het niet. Ik heb even op internet gezocht, maar niets gevonden.

Het zou nog kunnen dat hij de fles verwarmde, zodat de opening wijder werd, maar nogmaals: ik weet het niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: kurk

Das allemaal veelste ver gezocht, als hij het niet wil vertellen is het heel simpel.

Gebruikersavatar
Berichten: 99

Re: kurk

ik vermoed dat hij de kurk een beetje in de hals heeft geschud en vervolgens een vaccuum heeft aangelegd tussen fles en buitenwereld, dan komt de kurk er wel uit denk ik

Het rioolontstoppereffect
may the force be with you

Berichten: 73

Re: kurk

Goed idee inderdaad, want je hebt van die simpele vacuum pompjes speciaal om de rode wijn "vacuum" te trekken. Zodat hij langer goed blijft.

Re: kurk

Goed idee inderdaad, want je hebt van die simpele vacuum pompjes speciaal om de rode wijn "vacuum" te trekken. Zodat hij langer goed blijft.
Hmm, die kunnen ooit sterk genoeg zijn om een kurk die weer is uitgezet nogmaals door de hals van de fles te krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: kurk

Kokend water erin gieten, de kurk gaat drijven en door de waterdruk die eronder ontstaat, (stoom) zou de kurk eruit moeten schieten, of de fles explodeert! ;) Hoe dan ook de kurk is uit de fles, met of zonder pandora effecten :shock:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Reageer