Camera ombouwen.

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Camera ombouwen.

hallo allemaal.

Ik weet niet of dit het goede forum is,

Maar ik heb een oude Canon digitale camera, met oplaadbare Canon batterij, en nu vraag ik me af of het kan dat ik de oplader met draadjes aan de camera vastmaak, zodat ik mijn camera de hele dag aan kan hebben, op netstroom?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Camera ombouwen.

Tuurlijk kan dat. Als je het voltage en amperage van je accu weet kan je deze ook leveren door middel van een adapter die je direct op de polen aansluit.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Camera ombouwen.

Het is nog maar de vraag of de camera dan daadwerkelijk de hele dag aan blijft. Digitale camera's schakelen vaak uit zichzelf na een paar minuten uit, als bescherming tegen oververhitting. Alle elektrische energie die je er in stopt wordt uiteindelijk in warmte omgezet.

Kijk eens wat de handleiding er over zegt.

Berichten: 4

Re: Camera ombouwen.

Heel erg bedankt. In de handleiding staat niks bijzonders over de temperatuur, maar wel een speciale netvoeding voor de camera, dus het lijkt mij mogelijk.

Berichten: 20

Re: Camera ombouwen.

klazon schreef:Het is nog maar de vraag of de camera dan daadwerkelijk de hele dag aan blijft. Digitale camera's schakelen vaak uit zichzelf na een paar minuten uit, als bescherming tegen oververhitting. Alle elektrische energie die je er in stopt wordt uiteindelijk in warmte omgezet.

Kijk eens wat de handleiding er over zegt.
Oververhitting? Om de batterij langer mee te laten gaan kan ik inkomen, maar zijn die dingen zo krap ontworpen dat ze oververhitten als ze te lang aan zouden staan?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Camera ombouwen.

maar zijn die dingen zo krap ontworpen dat ze oververhitten als ze te lang aan zouden staan?
Die dingen zijn ontworpen om ergens in veel lucht te staan, waarschijnlijk niet te lang aan 1 stuk. Zeker als ze al wat ouder zijn kunnen die gaan oververhitten, zoals de meeste elektronische toestellen trouwens. Bovendien hebben de meeste geen ventilator als koeling, maar kunnen ze wel aan video/fotobewerking doen. De warmte die daarbij vrijkomt moet ergens weg.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Camera ombouwen.

Oververhitting? Om de batterij langer mee te laten gaan kan ik inkomen, maar zijn die dingen zo krap ontworpen dat ze oververhitten als ze te lang aan zouden staan?
Ik heb een camera gehad waar in de handleiding werd gewaarschuwd dat je hem niet te lang achter elkaar aan moest laten staan. En er werd bij gezegd dat dat was in verband met overmatige warmteontwikkeling.

Hoeft niet bij elke camera zo te zijn, maar het kan nooit kwaad om de handleiding er even op na te slaan.

Berichten: 20

Re: Camera ombouwen.

Aha. Tsja, het moet natuurlijk wel allemaal klein en licht blijven...

Ik had er nog niet van gehoord, maar als het zelfs in de handleiding staat... En de meeste mensen zullen hun camera ook niet constant aan willen hebben. (Mijne heeft wel eens 2 uur aangestaan, timelapse, daarna waren de batterijen leeg. Voor zulke dingen heb je inderdaad eigenlijk een netvoeding nodig)

@LPLL:

Controleer wel even of die oplader ook de juiste spanning afgeeft om de camera te voeden voor je 'm direct op de batterijaansluitingen van de camera aansluit.

Of wordt de oplader sowiso direct op de camer aangesloten om de batterij te laden? Welke camera gaat het om?

Eventueel kun je ook iets knutselen met een LM317:

http://www.circuitsonline.net/schakelingen...17-voeding.html om de juiste spanning te maken uit een hogere spanning.

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: Camera ombouwen.

Om welke Canon camera gaat het ?

Dan wordt het wat concreter allemaal.

De meeste Canon digitale camera's werken ook op externe voedingsspanning en je kan een tijdsvertraging instellen waarbij de camera uitgaat. Dat is niet ivm warmteontwikkeling, maar om het energieverbruik te sparen omdat de oplaadbare accu anders sneller leeg is....

Reageer