Puntentelling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 338

Puntentelling

Ik vraag mij af hoe er gerekend wordt bij een eindexamen qua punten (of bij toetsen in het algemeen). Het gaat om vraag 24 van dit eindexamen ( http://www.eindexamens.leidenuniv.nl/nieuw...0II_opgaven.pdf )

Dit is hoe punten worden gegeven:

Maximumscore 5

24 􀂆 Een juiste berekening leidt tot de uitkomst 14,80 (massaprocent).

• berekening van het aantal mL DMP-oplossing dat reageerde met het water in de 1,023 g

geconcentreerd fosforzuur en berekening van het aantal mL DMP-oplossing dat reageerde

met het water in de 3,000 mL 2,015 M oplossing van water in 2-propanol: 0,300 (mL)

aftrekken van 4,352 (mL) respectievelijk 3,216 (mL) 1

• berekening van het aantal mmol water in 3,000 mL 2,015 M oplossing van water in

2-propanol: 3,000 (mL) vermenigvuldigen met 2,015 (mmol mL–1) 1

• omrekening van het aantal mmol water in 3,000 mL 2,015 M oplossing van water in

2-propanol naar het aantal mmol water in 1,023 g geconcentreerd fosforzuur:

vermenigvuldigen met het aantal mL DMP-oplossing dat reageerde met het water in de

1,023 g geconcentreerd fosforzuur en delen door het aantal mL DMP-oplossing dat

reageerde met het water in de 3,000 mL 2,015 M oplossing van water in 2-propanol 1

• omrekening van het aantal mmol water in 1,023 g geconcentreerd fosforzuur naar het

aantal g water in 1,023 g geconcentreerd fosforzuur: vermenigvuldigen met de massa van

een mmol water (bijvoorbeeld via Binas-tabel 41: 18,02 mg) en met 10–3 1

• omrekening van het aantal g water in 1,023 g geconcentreerd fosforzuur naar het

massapercentage: delen door 1,023 (g) en vermenigvuldigen met 102 1

Zie: http://www.eindexamens.leidenuniv.nl/nieuw...0II_opgaven.pdf

Nu vraag ik mij af: ik heb de opgave opgelost zonder stap 1 van de oplossing dus ik heb niet 0,300 van 4,352 en 3,216 afgetrokken. Verder heb ik alle stappen correct gedaan en ik kwam tot een antwoord van 14,4%.

Krijg ik dan 4 van de 5 punten omdat ik eigenlijk alle stappen goed heb gedaan, behalve de eerste?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Puntentelling

Iemand die hier een handje kan toesteken?

Is dit niet gewoon afhankelijk van hoe streng je titularis is?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Puntentelling

@Kravitz: Het gaat hier om de normering bij het Centraal Schriftelijk Eindexamen. Bij een schoolexamen (vroeger schoolonderzoek of s.o. genoemd) is het inderdaad de vakdocent die de normering bepaalt.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer