Electrisch schema

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Electrisch schema

Hallo beste forumleden

Dit jaar ga ik een electrische 11.1V Li-Po vliegenmepper, of beter gezegt wespemepper, ontwerpen.

Wie kan mij helpen aan een electrisch schema?

Groeten,

Raymond

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Electrisch schema

We kunnen je helpen, maar het is niet de bedoeling dat we dit voor je gaan maken. Dus wat heb je zelf al?

Verplaatst naar elektrotechniek.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Electrisch schema

Het internet staat hier vol van, met verschillende "aanpassingen" en in vele uitvoeringen...

Als je zegt "ik ga ... ontwerpen" en daarop vraag je een schema, wat verwacht je dan eigenlijk?

Deze dingen kun je gewoon kopen op elke hoek van de straat!

Berichten: 3

Re: Electrisch schema

king nero schreef:Het internet staat hier vol van, met verschillende "aanpassingen" en in vele uitvoeringen...

Als je zegt "ik ga ... ontwerpen" en daarop vraag je een schema, wat verwacht je dan eigenlijk?

Deze dingen kun je gewoon kopen op elke hoek van de straat!
Hallo King Nero ;)

Je reactie is opmerkelijk, ik krijg gek genioeg de indruk dat ik je tot last ben.

Wat ik verwachtte is dat er wel mensen waren die uit liefde voor hun vak of hobby wel interesse hebben in het helpen bij dit hobby project. Bijvoorbeeld in ruil voor een werkend exemplaar. Vrij excusief zou ik zeggen, zie het als een win win situate.

De Blokker en Action varianten met 9volt batterij zijn nogal zwak. Behalve wespen moet deze handige vriend ook hoornaars gaan electrocuteren, die ik regelmatig in mijn tuin tegenkom.

In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal eens vragen bij de regenboog electro.

Raymond

Berichten: 3

Re: Electrisch schema

Kravitz schreef:We kunnen je helpen, maar het is niet de bedoeling dat we dit voor je gaan maken. Dus wat heb je zelf al?

Verplaatst naar elektrotechniek.
Nog niks... ;) behalve een Li-Po accu met lader. Ik heb voorheen van 4 action vleigenmeppers de printplaatjes met trafo's parallel op 1 vliegenmepper geschakeld met dubbele 9V batterij in serie.

Ik heb nog een 11,1V Li-Po batterij liggen, nu nog een stevige behuizing en dikkere trafo en natuurlijk een schema...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Electrisch schema

De Blokker en Action varianten met 9volt batterij zijn nogal zwak. Behalve wespen moet deze handige vriend ook hoornaars gaan electrocuteren, die ik regelmatig in mijn tuin tegenkom.
Zo lijkt het net alsof je de Blokker en Action vliegenmeppers nog niet bekeken hebt: die bevatten naar mijn ervaring geen 9 volt batterij maar twee gewone AA batterijen van 1,5 volt. In die modellen zijn de batterijen geen beperkende factor voor de sterkte van schok. De schok is met opzet betrekkelijk zwak opdat hij volgens de Warenwet massaal aan consumenten verkocht mag worden als een "niet onder gevaarlijke spanning staand" product, ongevaarlijk voor een breed publiek. 1 2

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Electrisch schema

Ik zou gewoon zo'n ding van de Action aanschaffen, die kosten geen drol.

Dan ga je hem analyseren en vervolgens bedenk je hoe je het beter kan doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Electrisch schema

scientist9 schreef:Hallo King Nero ;)

Je reactie is opmerkelijk, ik krijg gek genioeg de indruk dat ik je tot last ben.

Wat ik verwachtte is dat er wel mensen waren die uit liefde voor hun vak of hobby wel interesse hebben in het helpen bij dit hobby project. Bijvoorbeeld in ruil voor een werkend exemplaar. Vrij excusief zou ik zeggen, zie het als een win win situate.

De Blokker en Action varianten met 9volt batterij zijn nogal zwak. Behalve wespen moet deze handige vriend ook hoornaars gaan electrocuteren, die ik regelmatig in mijn tuin tegenkom.

In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal eens vragen bij de regenboog electro.

Raymond
Niet verkeerd opnemen hoor, dit enkel maar mijn mening, waarom zou je je dat aantrekken ... ? (en dit is niet sarcastisch bedoeld!)

Uit liefde voor mijn vak (alhoewel elek. niet mijn vakgebied is):

Bij gelijk welke variant die je in de winkels tegenkomt zit er voor de uitgang (naar het "elektrocuteer"-net) een "bleed"-weerstand, om de condensator te ontladen. Die wegknippen (of een variant hierop) geeft onmiddellijk al resultaat, met een toegeving naar de veiligheid uiteraard. Spanning verdubbelt, vermogen vermeerdert uiteraard ook, maar er blijft gedurende een langere tijd spanning over het net staan.

Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen:

Het internet staat vol met dit soort uitleg,

ten eerste: google maar eens hiernaar, bij "exclusief" stel ik mij vragen, en

ten tweede: dit noem ik niet ontwerpen, but then again, wat is mijn mening waard voor jou?

Ik kan mij inderdaad soms ergeren aan de topics op dit forum die een kant- en klare oplossing vragen, zonder iets van eigen inbreng of moeite erin te steken, maar dit is uiteraard niet persoonlijk, en zeker niet op een anoniem internet-forum...

Reageer