Springen naar inhoud

Statistiek kansberekening

• Log in om te kunnen reageren

Roxn

Roxn

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2011 - 13:49

Hallo,
Ik heb nog een vraag i.v.m kansberekening.

De vraag gaat als volgt :

80% studenten studeert thuis
70% op kot (op kamers in nederland)
60% Thuis en op kot

A)Bereken de kans dat een student niet studeert.

Hier ga ik een beetje de mist in ? Het antwoord zelf weet ik niet :S

Klopt deze stelling ? : 60% Thuis en op kot , dus rest : 40% Studeert of thuis of op kot of niet
Maar dan zouden er hier een paar studenten tussen zitten die enkel thuis studeren of enkel op kot, dus Die 40% zijn de niet studerende studenten.

Of zitten er nog niet studerende mensen bij de 100-80% =20% van Thuis en 100-70%= 30% van op kot ?

Ik vind het ambetant als ik het begin van de oefening niet echt begrijp, want hierop worden dan weer oefeningen gesteld zoals conditionele kans ( die ik onderstussen wel kan) maar jah,... als je al verkeerd begint ;)

Graag heb ik een soort richtlijn ofzo waar ik dan mee verder kan.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Steven

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6766 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 mei 2011 - 14:05

Klopt deze stelling ? : 60% Thuis en op kot , dus rest : 40% Studeert of thuis of op kot of niet
Maar dan zouden er hier een paar studenten tussen zitten die enkel thuis studeren of enkel op kot, dus Die 40% zijn de niet studerende studenten.

Deze redenatie kan ik niet volgen. Het klopt dat er drie types in de 40% zit: 1. thuisstudeerders, 2. kotstudeerders en 3. niet-studeerders. De eerste twee types zijn geen niet-studeerders, want ze studeren op bepaalde plekken.
Of anders, stel dat de gehele 40% niet-studeerders is. Is het dan mogelijk dat 70% van de studenten kotstudeerder is? Bedenk dat een thuis-en-kotstudeerder zowel meegeteld wordt als thuisstudeerder, kotstudeerder en thuis-en-kotstudeerder.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9963 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 18 mei 2011 - 16:23

Maak een Venn-diagram van 100 studenten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures