Huwelijksmigratie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.247

Huwelijksmigratie

Hallo,

dit is niet zozeer een vraag die gaat over huwelijksmigratie, maar ik snap de link tussen de volgende twee zinnen niet:

(PvdA): 'Huwelijksmigratie blijkt nog te vaak een rem op integratie. Ieder moet vrij zijn om zijn of haar partner zelf te kiezen.´

(Misschien bedoelden ze dat vrouwen even veel rechten moeten hebben als mannen en niet beperkt mogen zijn in hun vrijheden? Maar dan vind ik dat niet per se horen bij 'huwelijksmigratie'...)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Huwelijksmigratie

Gaat dit om de PvdA in Nederland, of om die in Vlaanderen?

Ik snap het ook niet helemaal, maar volgens mij bedoelen ze iets als dat migreren met de bedoeling te huwen met een persoon moeten afgeschaft worden, omdat je zo niet vrij bent in je keuze met wie je trouwt. Kromme redenering lijkt mij.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Huwelijksmigratie

Kromme redenering omdat de pointe in de zin erna kwam:
Maar de PvdA stelt daarbij de eis dat de partner in Nederland zijn nieuwe partner zelf moet kunnen onderhouden. Bovendien eisen wij van de partner een gedegen voorbereiding op, en kennis van, Nederland en de Nederlandse taal. In de toekomst zullen we daar tevens een alfabetiseringstoets aan verbinden. Deze eisen dragen bij aan een grotere kans op participatie van nieuwkomers in de samenleving.
Dus dat vrije recht mag niet misbruikt worden om niet voldoende geïntegreerde mensen naar Nederland te laten komen. Dat is de boodschap.

(Dit heeft geen betrekking op mijn politieke overtuiging.)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.247

Re: Huwelijksmigratie

Ah zoo... Sorry dat had ik helemaal verkeerd begrepen waardoor ik dacht dat de rest van het stuk niet 'belangrijk' was.

Heel erg bedankt!

Reageer