Koopovereenkomst auto ontbinden

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

Koopovereenkomst auto ontbinden

hallo,

Ik zou graag de volgende kwestie voorleggen alvorens ik de dealer schriftelijk ga benaderen;

Ik rij sinds 2 maanden in een VW golf uit 2007, gekocht bij een VW dealer, met VW garantie. Ik ben al 5 weken bezig de auto gerepareerd te krijgen en de auto is tweemaal bij de dealer geweest voor reparatie. Tot nu toe zonder resultaat. Nu heb ik er genoeg van, en wil mijn geld terug. Kan ik de koop ontbinden?

Na 3 weken hoorde ik al geratel. Dat geluid heb ik een week 'aangekeken', en toen het bleef bestaan ben ik naar de dichtsbijzijnde VW dealer geweest (niet de dealer waar ik de auto gekocht heb). Daar kon de auto 2,3 weken later pas terecht voor reparatie, en ondertussen had ik al 5 punten die nagekeken/gerepareerd moesten worden.

Deze eerste reparatie was niet goed; het belangrijkste probleem -het ratelende geluid- bleef bestaan. Bovendien hoorde deze dichtsbijzijnde dealer een tweede, minder aanwezige ratel, in de motor. Ook die zou gerepareerd moeten worden.

Na wat gepraat met de dichtsbijzijnde dealer heb ik met de dealer waar ik de auto gekocht heb de tweede afspraak gemaakt voor reparatie. Ook zij bleken niet in staat de reparatie uit te voeren. De ratel zit nog steeds in de motor, en de auto start ook moeilijk. Maar bovendien horen zij géén tweede, minder aanwezige ratel in de motor.

Ik ben nu op het punt aangekomen dat ik de situatie zat ben; de auto is duidelijk niet goed, en reparatie is tot tweemaal mislukt. En de dealers vinden verschillende problemen in de motor. Ik weet niet meer welke dealer ik nu moet vertrouwen.

Daarom wil ik de koop te ontbinden. Kan dat met behulp van deze argumenten:

- de dealer heeft mij een niet functionerende auto verkocht (immers, de auto is nog geen 6 maanden in mijn bezit)

- de dealer blijkt niet in staat de auto te repareren (tweemaal reparatie bij twee VW dealers, zonder resultaat)