Is het mogelijk om 8 van deze batterijen (6v, 33ah) in serie te schakelen en in een elektrische fiets the plaatsen?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Is het mogelijk om 8 van deze batterijen (6v, 33ah) in serie te schakelen en in een elektrische fiets the plaatsen?

Is het mogelijk om 8 van deze batterijen (6v, 33ah) in serie te schakelen en in een elektrische fiets the plaatsen?

De elektrische fiets is 48 volt, 700 watt, 28A

batterij die ik wil gaan gebruiken: Varta High Energy Work 4LR25-2 6V 33Ah

alvast bedankt!

Berichten: 15

Re: Is het mogelijk om 8 van deze batterijen (6v, 33ah) in serie te schakelen en in een elektrische fiets the plaatsen?

Mogelijk is het wel. Slim is het niet. Deze batterijen zouden vrij snel het loodje leggen omdat ze niet zijn ontworpen om ´leeg´ gebruikt te worden.

(LOODje, snap je, huhuhuhuh....)

maar je vraag is van vóór de zomer. Je hebt het ondertussen misschien al geprobeerd omdat er geen reacties waren. Doet je accu het nog?

Berichten: 398

Re: Is het mogelijk om 8 van deze batterijen (6v, 33ah) in serie te schakelen en in een elektrische fiets the plaatsen?

Buiten het 'wel of niet geschikt om leeggebruikt te worden' verhaal om, want daar weet ik niets van, leek dit me een simpel rekenklusje:

Er wordt gegeven 48 V, 700 W, 28 A.

8*6 Volt = 48 Volt dus de spanning is goed.

8*33Ah = 176 Ah. De fiets trekt 28 A. Dus moet hij 176/28 = 6,3 uur kunnen lopen.

Maar 48*28=1344, geen 700. Dus de gegevens zijn inconsistent of begrijp ik iets verkeerd?

EDIT: ik gok dat 700 Watt het maximum vermogen is? dus dan zou de stroom normaal gesproken lager liggen (dan 28A), en de fiets dus langer meegaan dan 6,3 uur? of maak ik nog een andere fout?

Berichten: 186

Re: Is het mogelijk om 8 van deze batterijen (6v, 33ah) in serie te schakelen en in een elektrische fiets the plaatsen?

Deze batterij is bedoeld voor max ongeveer 1 ampere, zie:

https://www.vermashop.be/images/PDF/Procell%204LR25-2.pdf

Duracell 4LR25/2 = PC918

Reageer