Lie-groepen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Lie-groepen

Onderstaande is afgesplits van het topic over
Mooi ;) . Persoonlijk vind ik Galoistheorie één van de mooiste theorieën die ik (momenteel) ken :P . En dat wil wel wat zeggen, daar ik meer een analyticus ben :P . Succes nog! (En graag gedaan en proficiat!)


En wat vind je dan van Lie-algebra? Galoistheorie, maar dan continu? (ik ben namelijk maar een leek, maar ik worstel me al eventjes door Lie-algebra)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Lie-groepen

En wat vind je dan van Lie-algebra? Galoistheorie, maar dan continu? (ik ben namelijk maar een leek, maar ik worstel me al eventjes door Lie-algebra)
Lie-algebra heb ik nog niet gehad helaas ;) . Dat is voor volgend jaar (wegens tijdgebrek :P ). Welk boek gebruik jij hiervoor btw? En ben je er tevreden van?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Lie-groepen

Lie-algebra heb ik nog niet gehad helaas :P . Dat is voor volgend jaar (wegens tijdgebrek ;) ). Welk boek gebruik jij hiervoor btw? En ben je er tevreden van?
Lie Groups, Physics, and Geometry

An introduction for Physicists, Engineers, and Chemists

van Robert Gilmore

Ben ik heel erg ontevreden van, erg slechte uitleg. :P Ik overweeg om gewoon opnieuw te beginnen, met een ander boek. Maar ik zag dat je ook graag Galois-theorie had, dus onze wiskundige smaak komt min of meer overeen, ik dacht dat het dus misschien wel interessant was om te weten wat je van Lie-algebra vond, en of het dus wel de moeite is om opnieuw te beginnen.

Verborgen inhoud