Spss

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Spss

Hallo allemaal,

ik ben bezig met het analyseren van de data voor mijn bachelorscriptie, maar ik loop vast. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik ben aan het onderzoeken of kinderen met dyslexie zwakker scoren op een bepaalde test dan 'normale' kinderen. Daarnaast wil ik kijken of de zwakst scorende kinderen op deze test ook laag scoren op een test voor auditief geheugen.

Voor de eerste vraag heb ik een one-way ANOVA gedaan. Voor de tweede vraag heb ik een scatterplot gemaakt en de correlaties vergeleken.

Denken jullie dat ik zo in de goede richting zit? Of heeft iemand nog een tip wat ik beter kan doen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Spss

Sendrey schreef:ik ben bezig met het analyseren van de data voor mijn bachelorscriptie, maar ik loop vast. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik ben aan het onderzoeken of kinderen met dyslexie zwakker scoren op een bepaalde test dan 'normale' kinderen. Daarnaast wil ik kijken of de zwakst scorende kinderen op deze test ook laag scoren op een test voor auditief geheugen.

Voor de eerste vraag heb ik een one-way ANOVA gedaan. Voor de tweede vraag heb ik een scatterplot gemaakt en de correlaties vergeleken.
Dat eerste is goed. Al wordt one-way ANOVA vooral gedaan indien je met meer dan 2 groepen zit. Voor 2 groepen kun je gewoon een t-test uitvoeren. De spss-specifieke code hiervoor ken ik niet.

Bij het tweede is correlatie onderzoeken ook alvast een goede opstap.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer