Anti-materie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 11

Anti-materie

Hallo,

Als materie samenkomt met anti-materie, verdwijnen beide deeltjes en komt er een grote hoeveelheid energie vrij. Daaruit concludeert de wetenschap dat het universum niet zou kunnen bestaan zonder zwarte gaten. 'We hebben geluk dat de juiste gravity aanwezig was op het moment van the big bang'.

Mijn vraag: Is het niet zo dat die enorme hoeveelheid energie, die vrijkomt bij de botsing materie & anti-materie uiteindelijk kan gezien worden als een 'mini' big-bang? Waarbij opnieuw materie en anti-materie, na een korte periode afkoelt en opnieuw dezelfde massa vormt?

Waarom is anti-materie dan zo 'gevaarlijk'? Als het botst met materie creeërt het gewoon nieuwe materie, dit gewoon op een nieuw punt in de tijd en ruimte. Tot op het moment dat er voldoende anti-materie clustert, wat een zwart gat vormt.

OPGELET: Mijn oprechte excuses in het geval dat deze vraag op niets slaat. Ik ben student economie, en lees veel over wetenschap puur als ontspanning! Het is dus bijgevolg best mogelijk dat dit een absurde vraag is!

Gegroet

Mrlasoen

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Anti-materie

Bij de botsing van materie en antimaterie wordt niet rechtstreeks nieuwe materie gevormd, er komt energie vrij in de vorm van bijvoorbeeld fotonen (licht). Uit die energie/fotonen kan dan weer nieuwe materie voortkomen (bvb elektronen).

Waarom zou clusterende antimaterie per sé een zwart gat vormen? Er is geen aanwijzing dat zwarte gaten uit antimaterie bestaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Anti-materie

Daaruit concludeert de wetenschap dat het universum niet zou kunnen bestaan zonder zwarte gaten.
Waar haal je dat vandaan???
Waarom is anti-materie dan zo 'gevaarlijk'? Als het botst met materie creeërt het gewoon nieuwe materie, dit gewoon op een nieuw punt in de tijd en ruimte.
Omdat materie eerst omgezet wordt in straling. Als jij met anti-materie in aanraking komt, wordt jij dus omgezet in straling, wat me niet zo'n fijne gedachte lijkt ;)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Reageer