Misbruik van mijn IP-adres

Moderator: Miels

Reageer

Misbruik van mijn IP-adres

Ik zit met het volgende probleem.


Via mijn IP-adres zijn er diverse mails verstuurd. Deze mails zijn duidelijk niet door mij verstuurd. Iemand heeft op de 1 of andere manier mijn IP-adres achterhaald en via een virus of programmaatje mails verstuurd alsof ze van mij afkomstig zijn.


Kan iemand me uitleggen hoe dit mogelijk is??


Ik word er nu uiteraard op aangekeken... en dat is niet erg prettig.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Misbruik van mijn IP-adres

Dat is onmogelijk. Een IP (Internet Protocol) is een unieke combinatie aangevraagd door de je provider bij InterNIC. Iemand moet dus vanaf jouw huis of vanaf een pc dat op het routernetwerk is aangesloten iets verstuurd hebben. Of bedoel je dat iemand bij 'van' jouw e-mailadres heeft geschreven? Dat kan met het simpelste programmaatje geregeld worden.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Misbruik van mijn IP-adres

In het geval dat iemand jouw ip adres gebruikt, maakt deze persoon gebruik van een proxy, of heeft deze persoon heel toevallig hetzelfde ip-adres. De achterliggende gegevens zoals de server zijn wel anders. Het mail adres kan echter in dat geval niet gelijk zijn aan die van jouw


In het andere geval geeft iemand jouw email adres op (dat kan heel eenvoudig met d PHP functie mail(), maar dan zullen de emails een ander IP adres hebben.


Enig ander mogelijkheid is dat de emails van jouw afkomstig zijn, maar dan verzonden door een virus.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Misbruik van mijn IP-adres

Enig ander mogelijkheid is dat de emails van jouw afkomstig zijn, maar dan verzonden door een virus.


Jah dat dacht ik ook, eventjes je virusscan updaten en een hele systeem scan uitvoeren :wink:

Reageer