Gastcolumn: lala heeft een baan

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Gastcolumn: lala heeft een baan

In eerdere edities van de nieuwsbrief hadden we een rubriek "De pen van...". Dit is toch een erg moeilijk onderwerp voor een forumnieuwsbrief gebleken. De komende edities proberen we aankomende of gevestigde wetenschappers uit het werkveld, al dan niet uit eigen gelederen, te vragen een gastcolumn te verzorgen voor deze nieuwsbrief. Een column hoeft niet noodzakelijk over het eigenlijk werk van de wetenschapper in kwestie te gaan, maar iets anders dat hem/haar fascineert kan ook als uitgangspunt dienen. Om dit project(je) een kickstart te geven, begint onze nieuwsbriefredacteur Lala hiermee.

Sinds kort ben ik werkzaam op een R&D afdeling van een multinational in de biotech. We maken en passen enzymen aan, voor zover mogelijk aan de wensen van de klant. De werksfeer die ik zelf meemaak is een zeer academische, onderzoeksgerichte. De mensen vinden het leuk om iets te ontdekken, willen daar een stapje harder voor lopen dan alleen maar van 9 tot 5 en dat resulteert in een florerend bedrijf met uitstekende winstcijfers en dito groei.

Mijn achtergrond is een bachelor of applied sciences in de moleculaire biologie. Ik begin dan ook onderaan de ladder in dit bedrijf, als lab-assistent. Toch heb ik daarbinnen mijn eigen experimenten binnen het project lopen en wordt mijn bijdrage in projectvergaderingen op waarde geschat. Promotie hangt dus ook niet af van mijn titel, maar van mijn vaardigheden. Vaardigheden die ik naar believen kan aanscherpen. Kortom, een prachtige fusie van de academische werkomgeving van onderzoeksinstituten en universiteiten gecombineerd met de efficiëntie van het bedrijfsleven, met het besef dat elke bijdrage belangrijk kan zijn. Een heerlijk werkomgeving die ik een ieder gun...

Nu ga ik zeker collega's benaderen die iets leuks te vertellen hebben, maar ik wil de community die Wetenschapsforum.nl is hier ook bij betrekken. Ben je werkzaam (geweest) in de wetenschap en wil je een leuke gastcolumn verzorgen, stuur mij (Lala) dan even een pb. Wij behouden uiteraard het recht om ingestuurde columns te weigeren. Ik hoop op leuke verhalen uit het werkveld!
Appareo decet nihil munditia?

Reageer