Documentaires downloaden

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Documentaires downloaden

Afgesplitst van dit topic

Dit zou typisch een Jackass shot kunnen zijn.

Maar even een vraagje tussendoor, aangezien hier nogal wat filmkenners actief zijn:

Op deze site kun je een bijzondere docu downloaden van maar liefst 7,5 uur (23 Gb). Het gaat over een treinreis van Bergen naar Oslo. Ik vroeg mij af: zijn er nog meer van dit soort docu's op internet te vinden? Het liefst van Amerika. Ik heb zelf wat zitten googelen maar tot nu toe zonder resultaat.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Documentaires downloaden

Op deze site kun je een bijzondere docu downloaden van maar liefst 7,5 uur (23 Gb). Het gaat over een treinreis van Bergen naar Oslo. Ik vroeg mij af: zijn er nog meer van dit soort docu's op internet te vinden? Het liefst van Amerika. Ik heb zelf wat zitten googelen maar tot nu toe zonder resultaat.
Ja, heb ik gezien, hij is zeker erg mooi, ik wacht nog even tot ik limietloos internet heb om hem in betere kwaliteit te downloaden. ;) Spijtig genoeg is dat iets dat je enkel in Noorwegen terug vindt. Bergensbanen was eigenlijk de eerste documentaire van zijn soort, een tv-zender daar had het lef om het integraal uit te zenden, en blijkbaar heeft het enorm veel kijkers getrokken.

MAAR, toevallig is er een kleine week geleden een tweede van de soort uitgezonden, dit keer over een cruise-schip die van zuid-Noorwegen naar het noorden vaart, de Hurtigruten. Nog niet gezien, maar hij schijnt ook de moeite te zijn, er waren nog meer kijkers dan de vorige keer. Deze duurde wel een kleine 6 dagen en moet dus ongeveer gisteren afgelopen zijn.linkje Je hebt dus toevallig een erg goede timing :P Die tweede zal waarschijnlijk ook als download aangeboden worden.

Andere bestaan er volgens mij (nog) niet.

Edit: video!
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Documentaires downloaden

Nou, ik vind 23 Gb voor een film anders meer dan genoeg, ik kan die 246 Gb wel gaan downloaden, maar dan moet ik een tweede externe hd kopen, en dat gaat me net ffies te ver.

Maar inderdaad wat een mooie timing dat ik die vraag stelde! Al vraag ik me wel af of die cruise interessant genoeg blijft om naar te kijken; dat bootje gaat per slot van rekening een stuk langzamer dan die trein. En ik zag tijdens het scrollen al allerlei beelden voorbij vliegen die ik niet zo interessant vond (interview in het noors, het boarden van passagiers, enz). Die treinreis ging lekker snel, je krijgt in vrij korte tijd veel van het landschap te zien.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Documentaires downloaden

Nou, ik vind 23 Gb voor een film anders meer dan genoeg,
Het is net die die ik zou willen, ik heb voorlopig een kleinere versie.
Maar inderdaad wat een mooie timing dat ik die vraag stelde! Al vraag ik me wel af of die cruise interessant genoeg blijft om naar te kijken; dat bootje gaat per slot van rekening een stuk langzamer dan die trein. En ik zag tijdens het scrollen al allerlei beelden voorbij vliegen die ik niet zo interessant vond (interview in het noors, het boarden van passagiers, enz). Die treinreis ging lekker snel, je krijgt in vrij korte tijd veel van het landschap te zien.
De trein was oorspronkelijk ook zo gemaakt, hoor. Ook met tussendoor interviews e.d. en de boot is inderdaad trager, maar je kunt nu wel de fantastische Noorse fjorden zien. Iets om op een scherm te laten lopen, en af en toe eens te kijken.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer