Vraagje i.v.m. mail

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 710

Vraagje i.v.m. mail

Ik heb een vraagje in verband met een mail. Ik weet dat de mail spam is, maar ik

wil weten of ik er iets van informatie uit kan halen... Het is namelijk een mail afkomstig

van het emailadres van mijn niet-meer vriendin die sinds een aantal maanden besloten

heeft om mij te negeren. Eerst bleef ik berichten sturen, want misschien wist ze niet meer hoe ze

moest reageren, maar omdat ik niet de indruk wou wekken dat ik haar stalk, heb ik afgebouwd

met het sturen van berichten. Ik heb besloten haar enkel nog verjaardagskaart te sturen om te laten

weten dat ik haar niet ben vergeten en dat ik niet boos ben omdat ze mij negeert.

Eigenlijk wil ik gewoon weten of ze mij later nog wil kennen of niet.

Momenteel is het wel duidelijk van niet, maar waarom is niet duidelijk.

De mail werd verstuurd woensdag om 4:40:30.

---------------------

hallo ***,

Ik bekijk je afdrukken net via ttp://www.hetismooi.com/?pic=302404 ik vind deze beslist geslaagd!

doei ********

P.S. ik vond het zo mooi dat ik ze een 10 gaf!

---------------------

M.a.w. ik wil weten hoe zo'n mails verstuurd worden. Wijst het op enige vorm van contact

of is het gewoon een bericht dat naar iemand random of naar iedereen in de contactenlijst wordt verstuurd?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Vraagje i.v.m. mail

M.a.w. ik wil weten hoe zo'n mails verstuurd worden. Wijst het op enige vorm van contact of is het gewoon een bericht dat naar iemand random of naar iedereen in de contactenlijst wordt verstuurd?
Ik heb ook al zulke berichten ontvangen. Deze waren steeds afkomstig van een vriendin van me. Bij navraag bleken de berichten willekeurig verstuurd te worden, zonder haar medeweten, naar mensen die in haar adresboek voorkwamen.

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Vraagje i.v.m. mail

Volgens mij komt dit soort mails vaak voor uit een virus op je computer. De mensen van wie ik zo'n mail al kreeg, hadden alleszins op die moment een virus ;) . Lijkt me dat een virus wel aan willekeur doet...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Vraagje i.v.m. mail

Neen, het is geen virus op de computer zelf dacht ik. Eerder email spoofing.

Verschillende mechanismes zijn gangbaar afhankelijk van de implementatie: er kan alfabetisch tewerk gegaan worden: dus de personen uit je adresboek systematisch afgaan, soms wordt er ook, om onopvallend te blijven, gekozen voor veel- of weiniggebruikte contacten etc, etc.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Vraagje i.v.m. mail

Oké, bedankt dan voor de belangrijke informatie over de niet belangrijke informatie. Jammer...
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Reageer